Moni pohtii, miten voisi parantaa LinkedIn-profiiliaan tai organisaationsa nettisivuja niin, että ne houkuttelevat paremmin oikeaa yleisöä ja välittävät viestin selkeämmin.
Tekoäly on tässä erinomainen työkalu. Voit käyttää mitä tahansa tekoälysovellusta profiilin tai verkkosivujen analysointiin. Saat vielä syvällisemmän ja täsmällisemmän tuloksen, jos hyödynnät ChatGPT:n agenttitilaa tai syvätutkimusta.
Tässä sinulle kaksi esimerkkipromptia, jotka voit kopioida itsellesi ja soveltaa omaan tilanteeseesi sopivaksi.
Esimerkki 1 – LinkedIn-profiilin kehittäminen
”Laadi minulle kattava ja syvällinen prompti, jolla ChatGPT:n agenttitila (tai muu sovellus) käy läpi LinkedIn-profiilini (linkki profiiliin).
Haluan, että analyysi kattaa vähintään nämä:
- Profiilin selkeys ja johdonmukaisuus
- Henkilöbrändin tunnistettavuus
- Profiilin vahvuudet ja mahdolliset heikot kohdat
- Parannusehdotukset, jotka auttavat houkuttelemaan oikeaa kohderyhmää (esim. johtajat, viestintäammattilaiset, HR-johto / vai haluatko painottaa myyntiä, kumppanuuksia tai rekrytointia?)
Voit kysyä minulta tarkentavia kysymyksiä ennen kuin muotoilet lopullisen analyysin ja toimintakehotukset.”
Esimerkki 2 – Organisaation nettisivujen kehittäminen
”Laadi minulle syvällinen ja monipuolinen prompti, jolla ChatGPT:n agenttitila (tai joku muu tekoälysovellu) käy läpi organisaation nettisivut (haluamasi nettiosoite).
Haluan, että arvio kattaa ainakin nämä:
- Viestinnän selkeys ja yhtenäisyys
- Brändin ja arvojen näkyminen
- Käyttäjäkokemus ja asiakaspolku
- Kehitysehdotukset, jotka lisäävät houkuttelevuutta ja konversioita (esim. myynti, asiakashankinta, rekrytointi tai sidosryhmien sitouttaminen)
Pyydä minulta ensin taustatavoitteet ja anna sen jälkeen analyysi ja konkreettiset parannusideat.”
Yhteenveto – 3 tärkeintä oivallusta
- Anna tekoälysovelluksen ensin rakentaa sinulle oikeanlainen prompti, älä kirjoita sitä itse suoraan.
- Tekoälysovellus kysyy tarkentavia kysymyksiä → analyysi ja ehdotukset osuvat paremmin tavoitteisiisi.
- Tämä toimii erinomaisesti sekä LinkedIn-profiilien että nettiviestinnän kehittämisessä.
Tarjous tekoälykoulutuksesta 24h sisällä
Jos haluat tekoälykoulutuksesta nopean tarjouksen, jätä yhteydenottopyyntö tästä linkistä tai varaa suoraan kartoituskeskustelu Teamsiin alla olevasta linkistä. Kun saan tarvittavat taustatiedot, lähetän sinulle kattavan, räätälöidyn tarjouksen 24 tunnin sisällä (ma-pe).
Tässä muutaman asiakkaani inspiroivia palautteita:
Tytti Määttä, Pohjois-Savon liiton maakuntajohtaja:
”Tekoälyä ja omaa älyä. Molempia tarvitaan! Johtoryhmä lisäsi omaa ymmärrystään tekoälyn hyödyntämiseen Jukka Saksin johdolla. Nyt on helpompi asettaa tavoitteita ja johtaa tekoälyn käyttöönottoa liitossa”.
Sanna Suomalainen, markkinointipäällikkö Grade Suomi
”Jukan puheenvuoro tekoälymurroksesta työelämässä asiakastapahtumassamme oli erittäin hyvin rakennettu ja sisälsi oivaltavia esimerkkejä, jotka puhuttelivat hyvin kohderyhmää. Hän otti hyvin huomioon toiveemme asiasisällöstä. Saimme osallistujilta erityskiitosta Jukan esityksestä.”
Riitta Tirronen, Suomen Akatemian viestintäjohtaja:
”Kiitos paljon eilisestä iltapäivästä. Viestintätiimin tekoälykoulutus oli innostava ja inspiroiva. Saimme siitä paljon eväitä omaan työhömme ja kielimallien käytön hyödyntämiseen”.
Jukka Saksi
KTT, MBA, viestintä- ja tekoälykouluttaja, advisor
+358405018357
jukka.saksi@johtajaonmedia.fi
”Autan organisaatioita hyödyntämään tekoälyä johtamisen, viestinnän ja arvojen vahvistamiseksi.
Arvovalta-kirjan (2020) ja Johtaja on Media! -kirjan (2016) kirjoittaja. Toiminut yli 10 v johtamistehtävissä ennen yrittäjyyttä. Alunperin artesaani, jonka jälkeen aikuisopiskellut MBA ja kauppatieteiden tohtori. Väitöskirja finanssialan johtajuudesta (2013).
Löytyy Linkedinistä, Facebookista, Instagramista, Threadsista ja BlueSkysta. Linkit sisältöihin ja palveluihin löytyvät täältä.