Blogit

Yrityksen matka mediaksi on kuin autolla ajaminen

Yrityksen matka mediaksi on kuin autolla ajaminen

Asioita käsitellään usein vertauskuvien kautta. Tässä blogissa kerron, kuinka yrityksestä rakennetaan media, soveltaen ajatusta autoilusta ...
Lue Lisää
Vaaleissa valtaosa ehdokkaista kohtaa pettymyksen

Vaaleissa valtaosa ehdokkaista kohtaa pettymyksen

Iso osa suomalaisista seurasi sunnuntaina 14.4.2019 jännityksellä sitä, minkälainen Eduskunta maatamme hallitsee seuraavat neljä vuotta ...
Lue Lisää
Tiedätkö mihin johtajuutesi perustuu?

Tiedätkö mihin johtajuutesi perustuu?

Muistan hämmentyneeni tehdessäni johtajuus-tutkimukseni syvähaastatteluita 2009-2010. Harva haastattelemani finanssialan johtaja pystyi kuvaamaan johtajuusfilosofiaansa, tapaansa johtaa ...
Lue Lisää
5 vinkkiä työnantajakuvan vahvistamiseen

5 vinkkiä työnantajakuvan vahvistamiseen

Mediallistumisen aikakaudella yritysten työnantajakuva on entistä enemmän koetuksella, koska kaikesta tiedosta ja keskustelusta tulee julkista. Yrityksestä, sen ...
Lue Lisää
Mainekriisi tulee kalliiksi ja muodostuu mediaympäristössä tutulla kaavalla

Mainekriisi tulee kalliiksi ja muodostuu mediaympäristössä tutulla kaavalla

Tasaisin väliajoin syntyy kohua yrityksistä, jotka tuottavat palvelua yhteiskunnan vähä- tai heikompiosaisille, kuten vanhuksille, vammaisille, ...
Lue Lisää
Soteen kaivataan yhteiset arvot, laatukriteerit ja pelisäännöt

Soteen kaivataan yhteiset arvot, laatukriteerit ja pelisäännöt

Johtaja on Media! selvitti sote-johtamisen arvojen roolia hoitotyössä, johtamistilanteissa, palveluiden hankinnassa sekä viestinnässä. 120 sote-johtajaa ...
Lue Lisää
Takuuvarma tapa aiheuttaa vakava mainekolhu

Takuuvarma tapa aiheuttaa vakava mainekolhu

Monissa organisaatioissa ollaan varovaisia, ettei satu viestinnällisiä virheitä. Tämä tuli esille myös Pörssiyhtiötutkimuksessamme (blogin lopussa ...
Lue Lisää
Proaktiivisesti viestivä arvojohtaja saa paikan

Proaktiivisesti viestivä arvojohtaja saa paikan

Vanhuspalveluihin liittyvä keskustelu ja mainekriisit ovat osoittaneet arvojen merkityksen ja saaneet meidät pohtimaan, ovatko arvot ...
Lue Lisää
Organisaatioomme rakentunut kulttuuri vaanii jokaista viestintäpäätöstämme

Organisaatioomme rakentunut kulttuuri vaanii jokaista viestintäpäätöstämme

"Haluamme olla vastuullisia, arvot ohjaavat toimintaamme ja kerromme läpinäkyvästi toiminnastamme" Siinä monen organisaation juhlapuheita, mutta ...
Lue Lisää
Johtajuusviestinnässä palataan takaisin juurille

Johtajuusviestinnässä palataan takaisin juurille

Sosiaalinen media, mediallistuminen ja digitaalisuus ovat muuttaneet viimeisen 10 vuoden aikana johtajuusviestintää melko paljon. Johtaja ...
Lue Lisää
Näkeekö yrityksesi hallitus mediallistumisen yhtenäisesti?

Näkeekö yrityksesi hallitus mediallistumisen yhtenäisesti?

Tutkimuksemme ”Pörssiyhtiöiden viestinnälliset ongelmat” antoi arvokkaita näkemyksiä mm. hallituksista ja syvähaastattelujen kautta pääsimme kyseenalaistamaan myös omia ...
Lue Lisää
Yrityksen todelliset arvot eivät ole kauppatavaraa

Yrityksen todelliset arvot eivät ole kauppatavaraa

Viime viikkoina on puhuttu poikkeuksellisen paljon arvoista, erityisesti vanhuspalveluissa. Lähes jokaisella organisaatiolla on kirjatut arvot ...
Lue Lisää
Kasvollinen arvoviestintä kasvattaa johtajan markkina-arvoa

Kasvollinen arvoviestintä kasvattaa johtajan markkina-arvoa

Arvot, arvojen kiteyttäminen arjen teoiksi ja arvoista viestiminen - Siinä ovat tämän hetken kuumimmat teemat ...
Lue Lisää
Johdon assistentti vaikuttaa koko organisaation ydinsanomaan

Johdon assistentti vaikuttaa koko organisaation ydinsanomaan

Edelleen monessa isossa organisaatiossa ylimmällä johdolla on assistentteja tukenaan. Pätevä assistentti on johtajalleen kullanarvoinen oikea ...
Lue Lisää
Missä on Suomen paras poliittinen työpaikka?

Missä on Suomen paras poliittinen työpaikka?

GPTW palkitsi juuri Suomen parhaita työpaikkoja. Mitä politiikka voisi oppia niiden tavasta toimia ja viestiä? ...
Lue Lisää
Loading...