Lataa haluamasi oppaat klikkaamalla alla olevia linkkejä, oppaat ovat PDF-muodossa. Jätä yhteystietosi, jonka jälkeen pääset lataussivulle. Muista myös tutustua blogikirjoituksiimme ja verkostoitua kanssamme somessa @JohtajaonMedia.
Opas arvoihin
Arvot ovat onnistuneen johtajuuden ja viestinnän perusta. Opas antaa vinkkejä siihen, kuinka organisaation arvoja voidaan sanottaa ja kuinka niistä synnytetään rakentavaa keskustelua. Oppaassa neuvotaan myös ”arvojumpan” toteuttaminen käytännönläheisesti.
Arvopohjaisen myynnin johtamisen opas
Asiakkaat tekevät enemmän arvopohjaisia ostopäätöksiä kuin koskaan aiemmin. Opas antaa vinkkejä arvojen hyödyntämiseen myynnin johtamisessa.
Kuntajohtajan opas
Kuntajohtaminen on kriisiaikana erityisen haastavaa. Opas tarjoaa oivalluksia ja käytännön vinkkejä kunnan johtamiseen arvoja ja viestintää hyödyntämällä. Opeilla kunta vahvistaa elinvoimaisuuttaan ja mainettaan.
Viestintäjohtajan opas
Viestintäjohtajan työhön kohdistuu paljon uudistumispaineita. Opas tarjoaa viestintäjohtajalle työkaluja itsensä kehittämiseen ja tukee valmentavalla matkalla organisaation matkaa mediaksi. Oppaan vinkeillä viestintäjohtaja vahvistaa asemaansa organisaation johtajuusviestinnän johtajana.
Toimitusjohtajan opas
Toimitusjohtaja on yleensä yrityksen näkyvin media, jolta sidosryhmät odottavat johtajuutta ja viestintää. Opas tarjoaa oivalluksia mediallistuneesta toimiympäristöstä ja konkreettisen polun oman viestintäpresenssin luomiseen, erityisesti sosiaalisessa mediassa.
Virkamiesjohtajan opas
Virkamiesjohtaja saa työnsä legitimiteetin kansalaisilta ja sidosryhmät odottavat häneltä rakentavaa johtajuusviestintää. Opas oivalluttaa ymmärtämään mediallistumisen roolin ja ohjaa luomaan itselleen luontevan tavan monikanavaiseen virkamiesviestintään.
Sote-johtamisen arvotutkimus
Selvitimme sote-johtajien arvoja haastattelemalla 120 sote-johtajaa yrityksistä, julkiselta sektorilta sekä 3. sektorilta.
Tavoitteena oli tuottaa tietoa eri sektoreiden sote-johdon suhtautumisesta arvoihin, niiden hyödyntämiseen johtamis- ja asiakastyössä sekä arvoista viestimiseen nyt ja tulevaisuudessa. Tradeka ja Diakoniasäätiö Foibe rahoittivat tutkimusta, jotta tulokset voitiin tarjota yhteiskunnallalliseen käyttöön maksutta.


Arvovalta -kirja – Arvojen valta
Jukka Saksin kirjoittama Arvovalta-kirja kuvaa arvojen vaikutusta sidosryhmien valintoihin ja päätöksiin. Arvoilla on valtaa, kun ne on hyvin kiteytetty, ne edustavat aitoja valintoja, ne toteutuvat organisaation arjessa ja niistä osataan viestiä. Kirja on tarkoitettu yritysten, julkisen sektorin sekä järjestökentän johdolle ja asiantuntijoille. Tutustu kirjaan arvovalta.fi.
Johtaja on Media! -kirja
Miten johtajista, asiantuntijoista ja organisaatioista on tullut medioita? Jukka Saksin teos palkittiin vuoden 2017 Kultasulka -kilpailussa hopeasulalla. Kilpailun tuomariston palaute:
”Teokseen on haastateltu yli 70:tä johtamisen ammattilaista, joiden näkemykset ja kommentit alleviivaavat kirjoittajan näkemystä. Sujuvaksi rakennettu sisältö, joka jää vaivaamaan ensi lukemisella. Kuka niin sanoikaan? Mitä tuosta tulisi muistaa? Ehdottomasti työpöydälle, ei hyllyyn pölyttymään.”
Johtaja on Media! eri medioissa
Helsingin Sanomat Mielipide 2.3.2020: Suurin maailmaa muuttava tekijä on raha.
Kauppakamari 24.2.2020: Johtaja johtaa ihmisiä myös digiaikana
Kauppalehti 14.1.2019: Ympäri vuorokauden jatkuva viestintä kuluttaa johtajan loppuun
Kauppalehti 20.9.2018: Johdon kannattaisi hankkia mainevakuutus
Kauppalehti 3.4.2018: Sote-aika asettaa uusia vaatimuksia lääkäreiden viestinnälle
Kauppalehti 4.1.2018: Toimitusjohtaja on yrityksen näkyvin media
Kauppalehti 6.7.2017: Uupunut johtaja voi viedä yrityksensä tuhoon
Myynti & Markkinointi: Twiittaamalla lisää vaikutusvaltaa
Kauppakamari: Johtaja on Media! -kirja
Väitöskirja 14.10.2013: Johtajat toimialamurroksen keskiössä
Jukka Saksi
KTT, viestintä- ja arvovalmentaja
+358405018357
jukka.saksi@johtajaonmedia.fi
Valmentaa organisaatioita teemoissa johtajuus, arvot ja viestintä.
Arvovalta-kirjan (2020) ja Johtaja on Media! -kirjan (2016) kirjoittaja. Toiminut yli 10 v esimies- ja johtamistehtävissä ennen viestintäyrittäjyyttä. Alunperin artesaani, jonka jälkeen aikuisopiskellut MBA ja kauppatieteiden tohtori. Väitöskirja finanssialan johtajuuden murroksesta (2013).
Löytyy Twitteristä, Linkedinstä, Instagramista ja Mastodontista. Linkit kaikkiin sisältöihin löytyvät täältä.
Voit tilata Jukan sparraamaan alla olevasta linkistä!