”ASIAKKAAT TEKEVÄT 2020 ENEMMÄN ARVOPÄÄTÖKSIÄ kuin koskaan aiemmin. Sitä ei ole kaikkien yritysten myynnin johdossa havaittu”, arvioi johtajuusviestinnän kouluttaja Jukka Saksi. ”Arvot ehkä mielletään mainoslauseiksi, eikä niiden osalta löydetä konkreettisia kytköksiä arjen toimintaan. Arvot vaikuttavat kuitenkin merkittävästi siihen, miten yritys menestyy myynnissään”.

Johtaja on Media! järjestää Aviapoliksessa 14.5.2020 päivän koulutuksen myynnin johdolle. Koulutukseen voi osallistua myös verkon välityksellä etänä. Saksi toimii kouluttajana.

ARVOJEN ROOLI KASVAA KAIKISSA BISNEKSISSÄ. Saksi haastateli huhtikuussa ilmestyvään Arvovalta-kirjaansa 30 yhteiskunnan päättäjää eri johtamisen sektoreilta. Haastateltavina olivat mm. liikkumisen arvovalinnoista ja vastuullisuudesta Volvo Suomen Lasse Ahlstedt, ALD Automotiven Tommi Tuominen, Santanaderin Peter Sjöberg, Fortumin Hannele Jakosuo-Jansson, Finnairin Topi Manner, sekä Gasumin Jukka Metsälä. He olivat sitä mieltä, että arvomaailmassa tapahtuu muutoksia ja se heijastuu yritysten koko palveluketjuihin. Samalla kaikkien ketjussa mukana olevien täytyy kiinnittää huomiota omiin arvovalintoihinsa, toimia julkilausuttujen arvojen mukaisesti, sekä kertoa arvoistaan läpinäkyvästi. Tällä kaikella on suuri merkitys asiakkaiden tekemiin valintoihin.

SOME ON MYYNNIN JOHDOLLE ISO POTENTIAALI. Mediaympäristö on muuttunut radikaalisti 10 vuoden aikana ja some, jossa keskustellaan asiakaskokemuksesta ja myynnistä, on vielä monelle myynnin johtajalle hyödyntämätön väline. Sidosryhmät odottavat lisäarvoa tuottavaa viestintää, joka huomioi asiakkaan ja työnhakijan arvokäsitykset. Mitä se tarkoittaa? Miten yrityksen kulttuurin, arvojen, vastuullisuuden tekojen ja asiantuntijuuden tulisi näkyä viestinnässä, erityisesti somessa? Siellä on suuri kehityspotentiaali ja niihin haetaan koulutuksessa vastauksia.

KOULUTUS TARJOAA MYYNNIN JOHDOLLE UUDEN NÄKÖKULMAN. Koulutuksen avulla syntyy vahvempi ymmärrys viestinnän isosta kuvasta ja mediallistumisen vaikutuksista myyntiin. Oleellista on löytää luontevia tapoja siihen, että arvot ja vastuullisuus tulevat ymmärretyiksi konkreettisten tekojen kautta ja syntyy luottamusta rakentaa dialogia. Suuri osa asiakkaista ja työnhakijoista tekee valintoja verkossa ja somessa. Siksi arvoihin liittyvällä some-viestinnällä on nyt suuri potentiaali.

KOULUTUKSEN AGENDA: Menesty myyntijohtajana somessa -koulutus järjestetään Vantaan Technopoliksessa sekä verkossa. Ohjelma 14.5.2020 on seuraavanlainen:

12:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
12:30 Mediallistuminen on muuttanut toimiympäristöämme

  • Media-areenoiden roolit ja linkittymiset toisiinsa
  • Luottamuksen ja huomion saaminen mediaympäristössä
  • Arvot vaikuttavat kaikkeen myyntiin
  • Luottamuksellinen palveluntuottajan maine
  • Kiinnostava työnantajakuva houkuttelee hyviä myyjiä

14:00 – 14:15 Tauko

14:15 TOP 10 viestinnän esteet ja ratkaisuja niihin

  • Case-esimerkkejä aktiivisista viestijöistä
  • Some-viestinnän sävy ja tavoitteet
  • Sidosryhmät, teemat, sisältötyypit, kanavat
  • Some-profiilien viilausvinkit
  • Näin vältät somekriisiin joutumisen
  • Henkilökohtaiset tavoitteet some-viestinnän hyödyntämiseen

16:00 Koulutus päättyy

Lue lisää ja ilmoittaudu koulutukseen tästä linkistä!

Jukka Saksi
KTT, MBA, viestintä- ja tekoälykouluttaja, advisor
+358405018357
jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

TILAA MAKSUTON UUDISTUSKIRJEENI

”Autan organisaatioita viestimään avoimesti ja hyödyntämään tekoälyä johtamisen, viestinnän ja arvojen vahvistamiseksi” kouluttajan sekä advisorin rooleissa.

Arvovalta-kirjan (2020) ja Johtaja on Media! -kirjan (2016) kirjoittaja. Toiminut yli 10 v johtamistehtävissä ennen yrittäjyyttä. Alunperin artesaani, jonka jälkeen aikuisopiskellut MBA ja kauppatieteiden tohtori. Väitöskirja finanssialan johtajuudesta (2013).

Löytyy Twitteristä, Linkedinistä, Facebookista, Instagramista, Threadsista ja BlueSkysta. Linkit sisältöihin ja palveluihin löytyvät täältä.