Johtaja on Media! tarjoaa nyt innovatiivisia ja kustannustehokkaita tekoälykuvapalveluita.

Viestinnän kustannussäästöt tekoälyn avulla

Visuaalinen todellisuus muuttuu tekoälyn myötä ja tekoäly taipuu oikeastaan minkälaiseen kuvitukseen tahansa. Sillä voidaan herättää brändi hetkeksi pois tavanomaisuudesta tai muuttaa koko visuaalista ilmettä nopeasti. Lisäksi sen avulla voidaan säästää aikaa ja siten myös rahaa.

”Tekoäly voi myös vahvistaa viestinnän ja markkinoinin asemaa organisaatiossa. Nämä huomiot ovat herättäneet viestintävalmennuksissamme paljon keskustelua. Ennen ei ollut mahdollista tuottaa samaan aikaan laadukkaita, nopeita ja edullisia kuvia. Nyt on ja sen myötä tarjoamme tekoälykuvapalveluita asiakasorganisaatioillemme”, kertoo Jukka Saksi.

Tekoälyllä voidaan korostaa arvoja ja vastuullisuutta

Saksin mukaan tekoälyllä tuotettujen kuvien rooli voi olla minkälainen tahansa. ”Esimerkkejä tekoälyn käytöstä visuaalisessa viestinnässä ovat lasten kuvaaminen, turvallisuus, terveydenhuolto, ilmastonmuutos ja yhteiskunnalliset ongelmat.

Tekoälykuvien avulla voidaan korostaa erilaisia arvoja ja vastuullisuutta, herättää tietoisuutta ongelmista ja saada ihmiset mukaan muutoksiin. Visuaalisuus voi sisältää vahvan viestin esimerkiksi tasa-arvosta, yhdenvertaisuudesta, pelosta ja muista tärkeistä teemoista”.

Tekoälystä tarvitaan yhteiskunnallista pelisääntökeskustelua

Tekoälykuvat avaavat uusia mahdollisuuksia visuaalisen viestinnän alalla ja tarjoavat ratkaisuja myös moniin eettisiin ja yksityisyyteen liittyviin haasteisiin. Samalla niiden käyttöön liittyy eettisiä, juridisia ja muita vastuukysymyksiä, joihin tarvitaan yhteiskunnallisesti sovittuja pelisääntöjä.

Saksi kannustaa organisaatioita keskustelemaan näistä kysymyksistä ja osallistumaan niiden ratkaisemiseen nykyaikaisia osallistamisen työvälineitä hyödyntäen.

Toteutamme asiakasorganisaatioille tekoälykuvia

Tekoälykuvapalveluiden toteuttamisessa on mukana Johtaja on Media! -tiimin brändiasiantuntija Miika Saksi, jolla on vankka kokemus korkean profiilin visuaalisen viestinnän suunnittelusta ja samalla henkilökohtaista kokemusta tekoälyn hyödyntämisestä arjen työssä.

Tiimi tuottaa Miikan osaamisen kautta tekoälyllä luotuja kuvakokonaisuuksia, jotka tukevat organisaatioiden brändiä, arvoja ja kulttuuria.

Mahdollisuus luoda brändistä kiinnostava ja säästää rahaa

Kaikki organisaatiot tarvitsevat kohderyhmiensä huomion ja luottamuksen. Jukka Saksi muistuttaa, että tekoäly on jo nyt osoittautunut monin paikoin oivalliseksi rengiksi, mutta sen käyttö edellyttää vastuullisuutta.

”Tekoälyllä luotu visuaalinen todellisuus on jo keskellämme ja sen avulla voidaan saavuttaa uudenlaista mielenkiintoa ja rahallista säästöä. Esimeriksi konservatiivinen organisaatio voi tekoälykuvilla ”revitellä”, koska tekoäly antaa siihen luvan. Aikaisemmin se vaati isoja budjetteja ja resursseja. On tärkeää, että kun hyödynnämme teknologian tarjoamia etuja, teemme sen moraalia, etiikkaa ja arvoja kunnioittaen”.

Tutustu edullisiin kuvapaketteihin

Tämän tiedotteen kuvat on toteutettu tekoälyllä.

Jos haluat lisätietoja, ota vapaasti yhteyttä. Linkistä pääset tutustumaan kustannustehokkaiden tekoälyvalokuvien ideoihin ja hintoihin.

Jukka Saksi
KTT, MBA, viestintä- ja tekoälykouluttaja, advisor
+358405018357
jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

TILAA MAKSUTON UUDISTUSKIRJEENI

”Autan organisaatioita viestimään avoimesti ja hyödyntämään tekoälyä johtamisen, viestinnän ja arvojen vahvistamiseksi” kouluttajan sekä advisorin rooleissa.

Arvovalta-kirjan (2020) ja Johtaja on Media! -kirjan (2016) kirjoittaja. Toiminut yli 10 v johtamistehtävissä ennen yrittäjyyttä. Alunperin artesaani, jonka jälkeen aikuisopiskellut MBA ja kauppatieteiden tohtori. Väitöskirja finanssialan johtajuudesta (2013).

Löytyy Twitteristä, Linkedinistä, Facebookista, Instagramista, Threadsista ja BlueSkysta. Linkit sisältöihin ja palveluihin löytyvät täältä.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.