| Tarina

Johtajuus – arvot – viestintä – osallistaminen

Johtaja on Media! -tarina sai alkunsa 2007, kun Jukka Saksi aloitti MBA-opintonsa Jyväskylän yliopiston Avance-ohjelmassa. Hän oli kiinnostunut johtajuudesta ja halusi ymmärtää sitä lisää. Opinnot edistyivät nopeasti ja johtivat myös väitöskirjaan finanssialan johtajuuden murroksesta, josta Jukka väitteli 2013.

Jukka alkoi havaita niihin aikoihin, miten tärkeässä roolissa sosiaaliset mediat tulevat olemaan johtajuuden ja luottamuksen näkökulmista. Juuri ne teemat nousivat väitöskirjassa vahvasti esiin. Hän alkoi kirjoittamaan ja sparraamaan erilaisten organisaatioiden johtajia siitä, miten mediallistunut toimintaympäristö sekä haastaa, että tarjoaa mahdollisuuksia johtajuusviestintään.

Jukka kirjoitti Johtaja on Media! -kirjan 2016. Kirja käsitteli juuri sitä, miten johtajia on aina seurattu, mutta ei koskaan niin läpinäkyvyyden ja proaktiivisuuden odotuksin, kuin nyt. Hän alkoi saamaan mielenkiintoisia havaintoja johtajien, esimiesten ja asiantuntijoiden sparrauksista eri sektoreilla.

Jukka kirjoitti Arvovalta-kirjan 2020, jossa hän käsitteli arvojen kasvanutta roolia sidosryhmien valinnoissa. Sitä myöten Johtaja on Media! -valmennuksissa on huomioitu viestinnän lisäksi johtajuuden elementit (näkemyksellisyys, vastuunkanto, rohkeus katsoa eteenpäin ja näyttää suuntaa), arvot ja osallistaminen.

Jukka sparraa erilaisia työyhteisöjä yhteistyökumppaneidensa kanssa. Kokonaisvaltaisia mediavalmennuksia tehdään Peter Nymanin kanssa ja kevyitä yhteiskehittämisen osallistavia prosesseja Innoduelin kanssa. Kaikkia valmennuksia yhdistää yksi arvo – valmennettavien kunnioittava kohtelu. Kukaan ei joudu valmennuksissa noloon tilanteeseen tai ”kyykytettäväksi” toisten edessä.

Jos haluat keskustella oman työyhteisösi arvoista, viestinnästä ja osallistamisesta, ota Jukkaan suoraan yhteyttä.

Ota Yhteyttä