Somen perusteella puolet ikäisistäni näyttäisi aloittavan työpäivän klo 5:00 avantouinnilla ja joogalla ennen 15 peräkkäisen etäpalaverin työpäivää, jotka käydään useilla eri kielillä.

Päivän aikana multitaskataan ja vietetään laatuaikaa perheen kanssa. Sitten juostaan 20 km tai pyöräillään 100 km. Illalla luetaan vielä 200 sivua sivistävää kirjallisuutta ennen mediointia ja nukutaan 8 tuntia syvää unta Ouran avustuksella. Kerrassaan vapauttavaa 🙂

Arjen realismi voisi rakentaa luottamusta

On hyvä muistaa, että sosiaalinen media kertoo usein elämästämme vain hohdokkaimmat hetket ja toisinaan nekin liioitellen. Älkäämme siis verratko elämäämme muiden elämään varsinkaan somen perusteella.

Tämä on aiheellista huomioida myös työyhteisöjen viestinnässä. On riskinä, että kehumme työpaikkaamme ja palveluitamme, jolloin uskottavuuskin kärsii. Toki jotkut avautuvat hyvin avoimesti työpaikkansa ongelmista ja sekin saattaa antaa yksipuolisen kuvan. Ehkä lopulta se arjen realismi voisikin olla pilvilinnoja ja myrskypilviä kiinnostavampaa. Ainakin se rakentaisi luottamusta.

Viestinnän sävy on muutostilanteessa tärkeässä roolissa

Yhteiskuntamme on monella tavoin muutoksessa ja koronakin sotkee arkea vielä pitkään. On tärkeää, minkälaisen kuvan annamme yhteisömme viestinnällä ulospäin. Viestinnän arvot tulevat haastetuksi silloin aiempaa vahvemmin. Erityisesti viestinnän sävystä olisi tärkeää löytää mahdollisimman yhteinen sävel yhteisön sisällä. Se vaikuttaa merkittävästi siihen, miten rohkeasti ja aktiivisesti viestimme. Aiheesta lisää oheisessa artikkelissa.

10 asiaa, joihin viestintämme sävy vaikuttaa

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Jukka Saksi
KTT, viestintä- ja arvovalmentaja
+358405018357
jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

Tukee organisaatioita muutosjohtamisessa viestinnän, arvojen ja osallistamisen keinoin.

Arvovalta-kirjan (2020) ja Johtaja on Media! -kirjan (2016) kirjoittaja. Toiminut yli 10 vuotta esimies- ja johtamistehtävissä ennen viestintäyrittäjyyttä. Alunperin artesaani, jonka jälkeen aikuisopiskellut MBA ja kauppatieteiden tohtori. Väitöskirja finanssialan johtajuuden murroksesta (2013).

Löytyy somesta nimellä @JukkaSaksi. Linkit kaikkiin sisältöihin löytyvät täältä.

PYYDÄ YHTEYDENOTTOA