Tunnistaako myynti asiakkaiden arvokäsityksiä? Otetaanko arvot asiakaskohtaamisissa luontevasti puheeksi? Mitataanko yrityksen arvojen toteutumista ja kuuluuko arvokeskustelu osaksi myynnin johtamisen prosessia? Siinä kysymyksiä, joihin Jukka Saksin tekemä opas tarjoaa apua.

Asiakkaat tekevät arvovalintoja enemmän kuin koskaan

Saksi haastatteli tuoreeseen Arvovalta-kirjaan 24 päättäjää eri sektoreilta. He kaikki olivat sitä mieltä, että arvojen rooli yhteiskunnassa vahvistuu. Asiakkaat, henkilöstö, yhteistyökumppanit, sijoittajat, media ja muut sidosryhmät, tekevät 2020-luvulla enemmän arvoihin pohjautuvia valintoja kuin koskaan aikaisemmin.

Jokainen työyhteisö joutuu pohtimaan, miten esimeriksi yhteistyö toisen organisaation kanssa heijastaa arvoja. Työntekijöitä rekrytoivat tahot pohtivat kuumeissaan, miten arvot näkyvät työssä ja kuinka kertoa yhteisön arvoista niin, että se resonoi toivottujen työntekijöiden arvojen kanssa. Myynnin johto joutuu pohtimaan, kuinka asiakkaiden arvokäsityksiä voisi ymmärtää ja soveltaa tietoa myynnin kehittämisessä. Julkisella sektorilla on herätty pohtimaan myös arvojen roolia, koska sidosryhmät odottavat arvopohjaista johtajuutta.

Maksuttoman oppaan voi ladata tästä linkistä.

Lisätietoja ja tarjouksen organisaation arvojen sparrauksesta:

Jukka Saksi
KTT, viestintä- ja arvovalmentaja
+358405018357
jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

Tukee organisaatioita muutosjohtamisessa viestinnän, arvojen ja osallistamisen keinoin.

Arvovalta-kirjan (2020) ja Johtaja on Media! -kirjan (2016) kirjoittaja. Toiminut yli 10 vuotta esimies- ja johtamistehtävissä ennen viestintäyrittäjyyttä. Alunperin artesaani, jonka jälkeen aikuisopiskellut MBA ja kauppatieteiden tohtori. Väitöskirja finanssialan johtajuuden murroksesta (2013).

Löytyy somesta nimellä @JukkaSaksi. Linkit kaikkiin sisältöihin löytyvät täältä.

PYYDÄ YHTEYDENOTTOA
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.