Koulutus 13.5.2020: Yrityksen hallitus ja mediaympäristön vaikutus maineeseen (1 pv)

Technopolis, Teknobulevardi 3, 01530 Vantaa, kouluttaja KTT Jukka Saksi

Tervetuloa hallituksen jäsenten koulutukseen, jossa saat ajankohtaisen katsauksen mediallistuneeseen johtamisympäristöön! Sidosryhmät odottavat vastuullisuutta ja tekevät 2020 enemmän arvopohjaisia päätöksiä kuin koskaan aiemmin. Yrityksiltä odotetaan proaktiivista, arvopohjaista ja kasvollista dialogia. Miten hallitus on siihen varautunut? Aiheeseen pureudutaan viitekehysten, havaintojen ja kokemusten kautta. Koulutus lähtee johtajuudesta ja asiantuntijuudesta.

Koulutus sopii erityisesti

  • pk-yritysten hallituksen puheenjohtajille
  • hallituksen jäsenille
  • toimitusjohtajille
  • yrittäjille
  • talousjohtajille

Osallistujan viestintätaidoilla ei ole merkitystä, vaan halulla oivaltaa, osallistua ja oppia.

Koulutus perustuu tutkimukseen, satoihin valmennuksiin sekä kouluttajan laajaan viestintä- ja johtamiskokemukseen. Tervetuloa!

Miksi?

Useimmat johtajat ja asiantuntijat tiedostavat, että mediaympäristö on muuttunut radikaalisti 10 vuoden aikana. Onko sinun edustama hallitus hahmottanut muutoksen? Sidosryhmät odottavat organisaatioilta kykyä erottautua arvoilla ja viestiä niistä. Mitä se tarkoittaa? Miten organisaation kulttuurin, arvojen ja asiantuntijuuden tulisi näkyä hallituksen työssä? Niihin haemme koulutuksessa vastauksia.

Miten?

– Koulutuksessa asioita käsitellään avoimesti, käydään läpi esimerkkejä ja pureudutaan oman organisaation tilanteeseen.
– Koulutus oivalluttaa huomaamaan, kuinka läpinäkyvyys, kasvollisuus ja proaktiivisuus ovat tärkeä osa organisaation mainetta.
– Kouluttaja hyödyntää viitekehyksiä, tutkimuksia ja omia kokemuksiaan yhteisen keskustelun herättäjänä
– Osallistujat saavat ennakkotehtävänä viisi viestintään liittyvää kysymystä ennen koulutusta

Koulutuksessa sovelletaan Jukka Saksin kehittämää mediallistumisen viitekehystä. Sen avulla hahmotetaan muuttunutta toimiympäristöä ja suunnitellaan viestinnällisiä toimenpiteitä osallistujakohtaisesti. (kts. kuvio).

Mitä saat?

– Ymmärrät viestinnän ison kuvan ja mediallistumisen ilmiön vaikutukset edustamaasi organisaatioon
– Tunnistat suurimmat puutteet hallituksen käsityksestä muuttuneesta mediaympäristöstä
– Kuulet case-esimerkkejä maineeltaan parhaista ja huonoimmista yrityksistä
– Hahmotat organisaation sidosryhmien vahvistuneiden arvokäsitysten vaikutuksia johtamiseen
– Oivallat, miten proaktiivisella ja kasvollisella viestinnällä puolustetaan organisaation mainetta
– Saat konkreettisia vinkkejä keskustelunavauksiin ja johdon tukemiseen

– Valmennus toteutetaan suomen kielellä.

Jukka Saksi
Kouluttaja

Jukka Saksi on aktiivisesti viestivä ja laajasti verkostoitunut johtajuuden ja viestinnän konsultti, joka on tehnyt #johtajaonmedia -teemastaan jo pienen ilmiön. Jukka on johtajuudesta väitellyt KTT ja MBA. Hän on toiminut useita vuosia hallitustyön kehittämisryhmissä. Ennen siirtymistään valmentajaksi hän työskenteli 15 vuotta johtamistehtävissä eri toimialoilla. Jukka on kouluttanut paljon yrityksissä, julkisen sektorin organisaatioissa ja järjestöissä. Asiakkaina ovat olleet mm. Veho, ALD, Tamro, Nordea, POP Pankki, Finnvera, STM, Kuntaliitto, Luona, ELY ja Senaatti.

Jukka kirjoitti 2016 Kultasulka-palkitun Johtaja on Media! -kirjan, sekä julkaisee keväällä 2020 Arvovalta-kirjan. Nyt hän valmentaa johtajia ja asiantuntijoita löytämään oman tapansa viestiä niin, että se tuntuu mielekkäältä ja toimii. Päälle liimattuihin metodeihin Jukka ei usko, vaan onnistunut viestintä rakentuu asiakkaan omiin tavoitteisiin, asiantuntijuuteen, arvoihin, vastuullisuuden tekoihin ja kulttuuriin. Jukka tarjoaa testatut viitekehykset ja omat kokemukset niiden hyödyntämiseksi.

Palautetta aiemmista koulutuksista

– ”Herätti ajattelemaan hallituksen jäseneneä johtamisympäristöä uudella tavalla.” (hallituksen jäsen)
– ”Koulutus yhdisti hienosti johtajuuden kokemukset, tutkimukset ja aktiivisen keskustelun. Sain paljon ideoita hallitustyön kehittämiseen.” (hallituksen puheenjohtaja)
– ”Kannusti ottamaan sosiaaliset mediat käyttöön yrityksen ja kilpailijakentän seuraamiseen.” (hallituksen jäsen)
– ”Kysymykset ja vaihtoehtoiset ideat auttoivat suunnittelemaan tulevia päätöksiä. Koin valmennukset erittäin hyödyllisiksi.” (hallituksen puheenjohtaja)
– ”Sparrauksessa pohdittiin johtamistapaa, tavoitteita, sidosryhmiä, viestintäkanavia sekä viestintäteemoja. Keskeistä on ollut oivallus siitä, kuinka viestinnän avulla voi auttaa sidosryhmiään ja samalla vahvistaa luottamusta niin omaan kuin kunnankin johtajuuteen.” (toimitusjohtaja)
– ”Koulutus herätti oivaltamaan, miten tärkeää meidän on hallituksessakin olla ajan tasalla sen vaikutuksista maineeseen.” (hallituksen jäsen, omistaja)

Ohjelma

9:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9:30 Mediallistuminen on muuttanut toimiympäristöämme

  • Media-areenoiden roolit ja linkittymiset toisiinsa
  • Luottamus ja huomio mediaympäristössä
  • Organisaation viestinnällinen profiili on straginen valinta
  • Somen haasteet ja mahdollisuudet organisaation tulevaisuudelle
  • Mainetutkimuksen havainnot

10:30 – 10:45 Tauko

10:45 Vastuullisuus ja arvot

  • Sidosryhmien odotukset vastuullisuuteen
  • Arvot vaikuttavat sidosryhmien valintoihin
  • Miten arvot ja vastuullisuus tulisi näkyä hallitustyössä?

11:45 – 12:30 Lounas

12:30 Maine hallituksen agendalla

  • Maineen rakentuminen mediallistuneessa ympäristössä
  • Proaktiivinen ja läpinäkyvä organisaatio vahvistaa mainettaan
  • Potentiaalisten mainekriisien tunnistaminen
  • Mainekriisien ennaltaehkäisy

14:00 – 14:15 Iltapäiväkahvi

14:15 Organisaatiosta media

  • Viestintä organisaation johtamisjärjestelmässä
  • Sidosryhmät, teemat, sisältötyypit, kanavat
  • Viestinnälliset roolitukset
  • Organisaation johtaminen mediana
  • Kysymykset ja kommentit

15:30 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka

Technopolis, Teknobulevardi 3, 01530 Vantaa

Ajankohta

tiistai 13.5.2020 klo 9.30-15.30

Hinta

700 euroa /hlö + alv 24 %. Sisältää koulutuksen, lounaan, kahvit sekä maksuttoman parkkeerauksen.

Tilaa koulutus nyt, paikkoja on rajoitetusti!

Ryhmäetuhinta

Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 650 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 590 euroa /hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot

Ilmoittaudu kurssille viimeistään 6.5.2020. Kurssi laskutetaan yhdessä erässä koulutuksen jälkeen.

Kurssin järjestäjä varaa oikeuden perua kurssin, mikäli viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä ei ole ilmoittautunut minimimäärää kurssilaisia. Osallistumisen voi perua veloituksetta viimeiseen ilmoittautumispäivään (6.5.2020) mennessä. Tämän jälkeen peruutuksesta veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta.

Käänny kaikissa koulutukseen liittyvissä kysymyksissä Jukan puoleen 040-501 8357 tai jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

13.5.2020: Yrityksen hallitus ja mediaympäristön vaikutus maineeseen (1 pv)
  • Yhteystiedot
  • Etunimi *
  • Sukunimi *
  • Puhelin *
  • Sähköposti *
  • Organisaatio *
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Takaisin koulutuksiin