Koulutus 5.3.2020: Viestivä HR ja työnantajakuvan vahvistaminen (1 pv)

5.3.2020
Technopolis, Teknobulevardi 3, 01530 Vantaa, kouluttaja KTT Jukka Saksi

Tervetuloa koulutukseen, jossa haetaan luontevat tavat työyhteisön työnantajakuvan vahvistamiseen viestinnän keinoin. Aiheeseen pureudutaan viitekehysten, havaintojen ja kokemusten kautta. Koulutus yhdistää teorian ja käytännön viestintätoimet.

Koulutus sopii erityisesti

  • pk-yritysten johtajille
  • HR-johdolle
  • viestintävastaaville
  • yrittäjille
  • muutosta johtaville esimiehille

Osallistujan viestintätaidoilla ei ole merkitystä, vaan halulla oivaltaa, osallistua ja oppia.

Koulutus perustuu tutkimukseen, satoihin valmennuksiin sekä kouluttajan laajaan viestintäkokemukseen. Ilmoittaudu nyt, jotta mahdut mukaan! Tervetuloa!

ILMOITTAUDU KOULUTUKSEEN
Miksi?

Useimmat HR-vastaavat tiedostavat, että mediaympäristö on muuttunut radikaalisti 10 vuoden aikana. Ymmärretään myös, että työnantajaviestintä tulisi päivittää ajan tasalle, mutta jokin estää tekemästä sen. Kiireen tuntu on yleisin syy.
Jukka Saksi on selvittänyt TOP 10 -viestinnän esteet, joiden takia johtajat ja asiantuntijat eivät hyödynnä monikanavaista viestintää työnantajakuvan vahvistamisessa. Esimiehen esimerkki ja johtamiskulttuuri ovat keskeisiä esteitä siihen, että henkilöstö jakaa kokemuksiaan työstään, joka on erinomainen tapa saada työnhakijoiden huomio.

Miten?

Useimmat meistä tiedostavat, että mediaympäristö on muuttunut radikaalisti 10 vuoden aikana.
Sidosryhmät odottavat proaktiivista ja kasvollista viestintää. Mitä se tarkoittaa työantajakuvan näkökulmasta? Miten organisaation kulttuurin, arvojen ja asiantuntijuuden tulisi näkyä viestinnässämme? Niihin haemme koulutuksessa vastauksia.

Koulutuksessa sovelletaan Jukka Saksin kehittämää mediallistumisen viitekehystä. Sen avulla hahmotetaan muuttunutta toimiympäristöä ja suunnitellaan viestinnällisiä toimenpiteitä osallistujakohtaisesti. (kts. kuvio).

Mitä saat?

– Koulutuksessa asioita käsitellään avoimesti, käydään läpi esimerkkejä ja oivalletaan, että onnistunut työnantajaviestintä perustuu kolmeen osa-alueeseen, jotka jokainen voi oppia.
– Koulutus oivalluttaa huomaamaan, kuinka viestinnän avulla voit auttaa sidosryhmiäsi ja kuinka läpinäkyvyys, kasvollisuus ja proaktiivisuus ovat tärkeä osa vastuullista viestintää
– Koulutuksessa ei toteuteta kiusallisia halaamisharjoituksia, vaan keskitytään tuottamaan osallistujille mahdollisimman paljon hyötyä.
– Osallistujat saavat ennakkotehtävänä viisi viestintään liittyvää kysymystä ennen koulutusta

Jukka Saksi
Kouluttaja

Jukka Saksi on aktiivisesti viestivä ja laajasti verkostoitunut viestintäkonsultti, joka on tehnyt #johtajaonmedia -teemastaan jo pienen ilmiön. Jukka on alkuperäiseltä koulutukseltaan artesaani sekä aikuisiällä opiskellut KTT ja MBA. Ennen siirtymistään viestintävalmentajaksi hän työskenteli 15 vuotta johtamistehtävissä eri toimialoilla. Jukka on kouluttanut paljon yrityksissä, julkisen sektorin organisaatioissa ja järjestöissä. Asiakkaina ovat olleet mm. Tamro, Veho, ALD, Lowell Suomi, Luona, STM, Senaatti, Kuntaliitto, Helsinki, Espoo, Kempele, Finnvera ja Sininauhaliitto.
Jukka kirjoitti 2016 Kultasulka-palkitun Johtaja on Media! -kirjan ja julkaisee keväällä 2020 Arvovalta-kirjan. Päälle liimattuihin metodeihin Jukka ei usko, vaan onnistunut viestintä rakentuu tavoitteisiin, asiantuntijuuteen, arvoihin, vastuullisuuden tekoihin ja kulttuuriin. Jukka tarjoaa testatut viitekehykset ja omat kokemukset niiden hyödyntämiseksi.

ILMOITTAUDU KOULUTUKSEEN
Palautetta aiemmista koulutuksista

– ”Ymmärsin, että pelkkä yrityksemme kehuminen ei ole uskottavaa, tarvitsimme aitoja työntekijätarinoita jaettavaksi” (HR-johtaja)
– ”Auttoi oivaltamaan, miten omalla viestinnällä voi kertoa arvoista uskottavasti.” (talousjohtaja)
– ”Rohkaisi ottamaan some-viestinnän osaksi omaa työtä ja sitä kautta kulttuurillinen muutos laajeni koko yritykseemme.” (viestintäjohtaja)

– ”Sain erinomaisia vinkkejä siihen, miten rohkaisemme työntekijöitämme kertomaan työstään somessa” (Henkilöstöpäällikkö)
– ”Kysymykset ja vaihtoehtoiset ideat auttoivat suunnittelemaan tulevia päätöksiä. Koin valmennukset erittäin hyödyllisiksi.” (liiketoimintajohtaja)
– ”Sparrauksessa pohdittiin johtamistapaa, tavoitteita, sidosryhmiä, viestintäkanavia sekä viestintäteemoja. Keskeistä on ollut oivallus siitä, kuinka viestinnän avulla voi auttaa sidosryhmiään ja samalla vahvistaa luottamusta niin omaan kuin kunnankin johtajuuteen.” (kunnanjohtaja)
– ”Löysin itselleni luontevan tavan viestiä ja rohkaistuin osallistumaan aktiivisemmin keskusteluihin. Laajempi kommunikointi eri medioissa on kasvattanut verkostoani, olen oppinut paljon, olen paremmin ajan hermolla ja kommunikointini yrityksen sisällä on saanut enemmän positiivista palautetta.” (projektijohtaja)

Ohjelma

9:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9:30 Mediallistuminen on muuttanut toimiympäristöämme

  • Media-areenoiden roolit ja linkittymiset toisiinsa
  • Luottamuksen ja huomion saaminen mediaympäristössä
  • Somen haasteet ja mahdollisuudet
  • Mainetutkimuksen havainnot

10:30 – 10:45 Tauko

10:45 Vastuullisuus ja maine

  • Vastuullisuus eri toimialoilla ja tehtävissä
  • Proaktiivisuuden ja kasvollisuuden merkitys työnantakuvaan
  • Työnhakija haluaa tietää arvoista ja kulttuurista
  • Arvojen rooli johtamis- ja asiantuntijatyössä

11:45 – 12:30 Lounas

12:30 Viestinnän esteet ja case-esimerkit

  • TOP 10 viestinnän esteet ja ratkaisut niihin
  • Case-esimerkkejä aktiivisista viestijöistä
  • Viestinnän ajatteleminen palveluna

14:00 – 14:15 Iltapäiväkahvi

14:15 Luontevaan some-viestintään

  • Some-viestinnän sävy ja tavoitteet
  • Sidosryhmät, teemat, sisältötyypit, kanavat
  • Some-profiilien viilausvinkit
  • Näin vältät somekriisiin joutumisen
  • Kysymykset ja kommentit

15:30 Koulutus päättyy

ILMOITTAUDU KOULUTUKSEEN
Koulutuspaikka

Technopolis, Teknobulevardi 3, 01530 Vantaa

Ajankohta

torstai 5.3.2020 klo 9.30-15.30

Hinta

700 euroa /hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan, kahvit sekä maksuttoman parkkeerauksen.

Tilaa koulutus nyt, paikkoja on rajoitetusti!

Ryhmäetuhinta

Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 650 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 590 euroa /hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot

Ilmoittaudu kurssille viimeistään 26.2.2020. Kurssi laskutetaan yhdessä erässä koulutuksen jälkeen.

Kurssin järjestäjä varaa oikeuden perua kurssin, mikäli viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä ei ole ilmoittautunut minimimäärää kurssilaisia. Osallistumisen voi perua veloituksetta viimeiseen ilmoittautumispäivään (26.2.2020) mennessä. Tämän jälkeen peruutuksesta veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta.

Käänny kaikissa koulutukseen liittyvissä kysymyksissä Jukan puoleen 040-501 8357 tai jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

5.3.2020 : Viestivä HR ja työnantajakuvan vahvistaminen (1 pv)
  • Yhteystiedot
  • Etunimi *
  • Sukunimi *
  • Sähköposti *
  • Puhelin *
  • Yritys *
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Takaisin koulutuksiin

Koulutus 10.3.2020: Johtajuusviestintä vaikeassa muutostilanteessa (1 pv)

Viestintäkoulutus 10.3.2020
Technopolis, Teknobulevardi 3, 01530 Vantaa, kouluttaja Jukka Saksi

Tervetuloa koulutukseen, jossa opit luontevat tavat haastavan muutostilanteen viestintään! Aiheeseen pureudutaan viitekehysten, havaintojen ja kokemusten kautta. Koulutus yhdistää teorian ja käytännön viestintätoimet.

Koulutus sopii yrittäjille, johtajille ja asiantuntijoille, jotka ovat työssään suuren muutoksen edellä, muutoksessa tai palautuvat muutoksesta. Viestintätaidoilla ei ole merkitystä, vaan halulla oivaltaa ja oppia.

Koulutus perustuu tutkimukseen, satoihin valmennuksiin sekä kouluttajan laajaan viestintäkokemukseen. Tervetuloa!

Miksi?

Useimmat johtajat ja asiantuntijat tiedostavat, että mediaympäristö on muuttunut radikaalisti 10 vuoden aikana.
Sidosryhmät odottavat muutostilanteissa vastuullista, kasvollista ja proaktiivista viestintää. Mitä se tarkoittaa? Miten organisaation kulttuurin, arvojen ja asiantuntijuuden tulisi näkyä viestinnässä? Niihin haemme koulutuksessa vastauksia.

Miten?

– Koulutuksessa asioita käsitellään avoimesti, käydään läpi esimerkkejä ja oivalletaan, että onnistunut muutostilanteen viestintä perustuu kolmeen osa-alueeseen, jotka jokainen voi oppia.
– Koulutus oivalluttaa huomaamaan, kuinka viestinnän avulla voit auttaa sidosryhmiäsi ja kuinka läpinäkyvyys, kasvollisuus ja proaktiivisuus ovat tärkeä osa vastuullista muutosviestintää
– Koulutuksessa ei toteuteta kiusallisia halaamisharjoituksia, vaan keskitytään tuottamaan osallistujille mahdollisimman paljon hyötyä.
– Osallistujat saavat ennakkotehtävänä viisi viestintään liittyvää kysymystä ennen koulutusta

Mitä saat?

– Ymmärrät viestinnän ison kuvan ja mediallistumisen ilmiön vaikutukset työhösi
– Tunnistat suurimmat viestinnän esteet ja löydät ratkaisuja niiden taltuttamiseen
– Kuulet case-esimerkkejä muutoksessa viestivistä johtajista ja asiantuntijoista
– Opit yksinkertaisen prosessin vastuullisen johtajuus- ja asiantuntijaviestinnän toteuttamiseen
– Oivallat, miten suojaat ja vahvistat proaktiivisella ja kasvollisella viestinnällä mainettasi
– Saat konkreettisia vinkkejä, kuinka vältät turhat vastakkainasettelut somessa
– Rohkaistut rakentamaan itsellesi uskottavaa ja asiantuntijuutta vahvistavaa henkilöbrändiä, joka hyödyttää työnantajaasi

Bonus

– Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen Jukka Saksin tekemän viestintäoppaan pdf:nä.

Kenelle?

Koulutus soveltuu johtajalle, esimiehelle ja yrittäjälle, joka toimii haastavassa muutostilanteessa. Osallistujan viestintäkykyjen tasolla ei ole merkitystä, vaan halulla oppia, osallistua ja oivaltaa.

Jukka Saksi
Kouluttaja

Jukka Saksi on aktiivisesti viestivä ja laajasti verkostoitunut johtajuusviestinnän konsultti, joka on tehnyt #johtajaonmedia -teemastaan jo pienen ilmiön. Jukka on alkuperäiseltä koulutukseltaan artesaani sekä aikuisiällä opiskellut kauppatieteiden tohtori ja MBA. Ennen siirtymistään viestintävalmentajaksi hän työskenteli 15 vuotta johtamistehtävissä eri toimialoilla. Jukka on kouluttanut paljon yrityksissä, julkisen sektorin organisaatioissa ja järjestöissä. Asiakkaina ovat olleet mm. Tamro, Veho, ALD, Fennovoima, Lowell Suomi, Luona, STM, Senaatti, Kuntaliitto, Helsinki, Espoo, Kempele, Finnvera, Siun sote ja Sininauhaliitto.
Jukka kirjoitti 2016 Kultasulka-palkitun Johtaja on Media! -kirjan. Nyt hän valmentaa johtajia ja asiantuntijoita löytämään oman tapansa viestiä niin, että se tuntuu mielekkäältä ja toimii. Päälle liimattuihin metodeihin Jukka ei usko, vaan onnistunut viestintä rakentuu asiakkaan omiin tavoitteisiin, asiantuntijuuteen, arvoihin, vastuullisuuden tekoihin ja kulttuuriin. Jukka tarjoaa testatut viitekehykset ja omat kokemukset niiden hyödyntämiseksi.

Palautetta aiemmista koulutuksista


– ”Antoi rohkeutta aloittaa proaktiivinen viestintä ja huomata, miten se edisti muutoksen onnistumista” (liiketoimintajohtaja)
– ”Rohkaisi ottamaan some-viestinnän osaksi omaa työtä ja sitä kautta kulttuurillinen muutos laajeni koko yritykseemme.” (viestintäjohtaja)
– ”Kaikkiin mielessä oleviin kysymyksiin viestinnän haasteista sain vastaukset ja lisäksi valtavasti vinkkejä oman tyylin löytämiseen.” (myyntipäällikkö)
– ”Kysymykset ja vaihtoehtoiset ideat auttoivat suunnittelemaan tulevia päätöksiä. Koin valmennukset erittäin hyödyllisiksi.” (liiketoimintajohtaja)

Jukka Saksi kertoo videolla (4:22) 10 kohdan vinkit vaikeaan muutostilanteeseen, kuten yt-menettelyyn.


Ohjelma

9:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9:30 Mediallistuminen on muuttanut toimiympäristöämme

  • Media-areenoiden roolit ja linkittymiset toisiinsa
  • Luottamuksen ja huomion saaminen mediaympäristössä
  • Somen haasteet ja mahdollisuudet
  • Mainetutkimuksen havainnot

10:30 – 10:45 Tauko

10:45 Vastuullisuus muutostilanteessa

  • Vastuullisuus eri toimialoilla ja tehtävissä
  • Proaktiivisuuden merkitys muutoksessa
  • Kasvollisen viestinnän vaikutukset luottamukseen
  • Arvojen rooli isossa muutoksessa

11:45 – 12:30 Lounas

12:30 Viestinnän esteet ja case-esimerkit

  • TOP 10 viestinnän esteet ja ratkaisut niihin
  • Case-esimerkkejä aktiivisista muutosviestijöistä
  • Viestinnän ajatteleminen palveluna muutoksessa

14:00 – 14:15 Iltapäiväkahvi

14:15 Luontevaan some-viestintään

  • Some-viestinnän sävy ja tavoitteet muutostilanteessa
  • Sidosryhmät, teemat, sisältötyypit, kanavat
  • Some-profiilien viilausvinkit
  • Näin vältät somekriisiin joutumisen muutoksen viestinnässä
  • Kysymykset ja kommentit

15:30 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka

Technopolis, Teknobulevardi 3, 01530 Vantaa

Ajankohta

torstai tiistai 10.3.2020 klo 9.30-15.30

Hinta

700 euroa /hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan, kahvit sekä maksuttoman parkkeerauksen.

Tilaa koulutus nyt, paikkoja on rajoitetusti!

Ryhmäetuhinta

Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 650 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 590 euroa /hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot

Ilmoittaudu kurssille viimeistään 27.2.2020. Kurssi laskutetaan yhdessä erässä ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen.

Kurssin järjestäjä varaa oikeuden perua kurssin, mikäli viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä ei ole ilmoittautunut minimimäärää kurssilaisia. Osallistumisen voi perua veloituksetta viimeiseen ilmoittautumispäivään (27.2.2020) mennessä.

Tämän jälkeen ilmoittautumista ei enää voi perua, mutta on mahdollista vaihtaa kurssipaikka toiselle henkilölle. Käänny kaikissa koulutukseen liittyvissä kysymyksissä Jukan puoleen 040-501 8357 tai jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

10.3.2020: Johtajuusviestintä vaikeassa muutostilanteessa (1 pv)
  • Yhteystiedot
  • Etunimi *
  • Sukunimi *
  • Sähköposti *
  • Puhelin *
  • Yritys *
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Takaisin koulutuksiin