Koulutus 14.5.2020: Menesty myyntijohtajana somessa (1/2 pv)
klo 12.30-16.00: Technopolis, Teknobulevardi 3, 01530 Vantaa
Tervetuloa koulutukseen, jossa haetaan tehokkaat ja luontevat tavat myynnin johtamisen tehostamiseen! Koulutuksen avulla kasvatat asiakkaiden kiinnostusta, helpotat asiakastapaamisiin pääsemistä ja kaupan klousaamista. Aiheeseen pureudutaan viitekehysten, havaintojen ja kokemusten kautta. Koulutus yhdistää teorian ja käytännön viestintätoimet.
Koulutus sopii erityisesti
- pk-yritysten toimitusjohtajille
- myyntijohtajille
- asiakkuuksista vastaaville
- yrittäjille
- muutosta johtaville myynnin esimiehille
Viestintätaidoillasi ei ole merkitystä, vaan halullasi oivaltaa ja oppia.
Koulutus perustuu tutkimukseen, satoihin valmennuksiin sekä kouluttajan laajaan viestintäkokemukseen. Koulutus on kannustava ja sisältää paljon keskustelua arjen havainnoista. Ilmottaudu heti, että mahdut mukaan! Tervetuloa!
Miksi?
Useimmat myynnin vastuuhenkilöt ovat hahmottaneet, että mediaympäristö on muuttunut radikaalisti 10 vuoden aikana.
Sidosryhmät odottavat myynniltä lisäarvoa tuottavaa viestintää, joka huomioi asiakkaan arvokäsitykset. Mitä se tarkoittaa konkreettisesti? Miten se edistää myyntiä? Niihin haemme koulutuksessa vastauksia.
Koulutuksessa sovelletaan Jukka Saksin kehittämää mediallistumisen viitekehystä. Sen avulla hahmotetaan muuttunutta toimiympäristöä ja suunnitellaan viestinnällisiä toimenpiteitä osallistujakohtaisesti. (kts. kuvio).
Mitä saat?
– Ymmärrät viestinnän ison kuvan ja mediallistumisen ilmiön vaikutukset työhösi
– Tunnistat suurimmat viestinnän esteet ja löydät ratkaisuja niiden taltuttamiseen
– Kuulet case-esimerkkejä viestivistä johtajista ja asiantuntijoista
– Hahmotat, miten asiakkaat ja työnhakijat tekevät enemmän arvopohjaisia valintoja kuin koskaan aiemmin
– Oivallat, miten suojaat ja vahvistat proaktiivisella ja kasvollisella viestinnällä mainettasi
– Saat konkreettisia vinkkejä, kuinka vältät turhat vastakkainasettelut somessa
– Rohkaistut rakentamaan itsellesi uskottavaa ja asiantuntijuutta vahvistavaa henkilöbrändiä, joka hyödyttää työnantajaasi
Bonus
– Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen Jukka Saksin tekemän viestintäoppaan pdf:nä.
Kenelle?
Koulutus sopii erityisesti
- pk-yritysten toimitusjohtajille
- myyntijohtajille
- asiakkuuksista vastaaville
- yrittäjille
- muutosta johtaville myynnin esimiehille
Osallistujan viestintäkykyjen tasolla ei ole koulutuksessa merkitystä, vaan halulla oppia, osallistua ja oivaltaa.
Kouluttaja
Jukka Saksi on aktiivisesti viestivä ja laajasti verkostoitunut viestintäkonsultti, joka on tehnyt #johtajaonmedia -teemastaan jo pienen ilmiön. Jukka on alkuperäiseltä koulutukseltaan artesaani sekä aikuisiällä opiskellut kauppatieteiden tohtori ja MBA. Ennen siirtymistään viestintävalmentajaksi hän työskenteli 15 vuotta johtamistehtävissä eri toimialoilla. Jukka on kouluttanut paljon yrityksissä, julkisen sektorin organisaatioissa ja järjestöissä. Asiakkaina ovat olleet mm. Tamro, Veho, ALD Automotive, Lowell Suomi, Finnvera, ELY, Luona, Kuntaliitto, Helsinki, Porvoo, Iisalmi, Kempele, Sininauhasäätiö sekä Nordea Henkivakuutus.
Jukka kirjoitti 2016 Kultasulka-palkitun Johtaja on Media! -kirjan. Nyt hän valmentaa johtajia ja asiantuntijoita löytämään oman tapansa viestiä niin, että se tuntuu mielekkäältä ja toimii. Päälle liimattuihin metodeihin Jukka ei usko, vaan onnistunut viestintä rakentuu asiakkaan omiin tavoitteisiin, asiantuntijuuteen, arvoihin, vastuullisuuden tekoihin ja kulttuuriin. Jukka tarjoaa testatut viitekehykset ja omat kokemukset niiden hyödyntämiseksi.
Palautetta aiemmista koulutuksista
– ”Herätti ajattelemaan myynnin johtamisympäristöä uudella tavalla.” (myyntijohtaja)
– ”Tarjosi konkreettisia vinkkejä ja toimintatapoja parempaan myyntiin.” (myyntiryhmän johtaja)
– ”Vasta koulutuksessa ymmärsin, miten paljon asiakkaat ja työnhakijat tekevät arvopohjaisia valintoja ja ne huomioimalla voi vaikuttaa paljon myynnissä onnistumiseen.” (liiketoimintajohtaja)
– ”Kaikkiin mielessä oleviin kysymyksiin viestinnän haasteista sain vastaukset ja lisäksi valtavasti vinkkejä oman tyylin löytämiseen.” (myyntipäällikkö)
– ”Kysymykset ja vaihtoehtoiset ideat auttoivat suunnittelemaan myynnin kehittämistä. Koin valmennukset erittäin hyödyllisiksi.” (liiketoimintajohtaja)
– ”Keskeistä on ollut oivallus siitä, kuinka viestinnän avulla voi auttaa myyntiryhmääni saamaan lisää kauppaa” (myyntiryhmän päällikkö)
Ohjelma
12:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
12:30 Mediallistuminen on muuttanut toimiympäristöämme
- Media-areenoiden roolit ja linkittymiset toisiinsa
- Luottamuksen ja huomion saaminen mediaympäristössä
- Arvot vaikuttavat kaikkeen myyntiin
- Luottamuksellinen palveluntuottajan maine
- Kiinnostava työnantajakuva houkuttelee hyviä myyjiä
14:00 – 14:15 Tauko
14:15 TOP 10 viestinnän esteet ja ratkaisuja niihin
- Case-esimerkkejä aktiivisista viestijöistä
- Some-viestinnän sävy ja tavoitteet
- Sidosryhmät, teemat, sisältötyypit, kanavat
- Some-profiilien viilausvinkit
- Näin vältät somekriisiin joutumisen
- Henkilökohtaiset tavoitteet some-viestinnän hyödyntämiseen
16:00 Koulutus päättyy
Koulutuspaikka
Technopolis, Teknobulevardi 3, 01530 Vantaa
Ajankohta
tiistai 17.3.2020 klo 12.30-16.00
Hinta
490 euroa /hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan, kahvit sekä maksuttoman parkkeerauksen.
Tilaa koulutus nyt, paikkoja on rajoitetusti!
Ryhmäetuhinta
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 450 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 420 euroa /hlö + alv 24 %.
Ilmoittautumisen peruutusehdot
Ilmoittaudu kurssille viimeistään 7.5.2020. Kurssi laskutetaan yhdessä erässä koulutuksen jälkeen.
Kurssin järjestäjä varaa oikeuden perua kurssin, mikäli viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä ei ole ilmoittautunut minimimäärää kurssilaisia. Osallistumisen voi perua veloituksetta viimeiseen ilmoittautumispäivään (7.5.2020) mennessä. Sen jälkeen peruutuksista laskutetaan 50 % koulutuksen hinnasta.
Käänny kaikissa koulutukseen liittyvissä kysymyksissä Jukan puoleen 040-501 8357 tai jukka.saksi@johtajaonmedia.fi