Etäkoulutus 14.10.2020: Näin rakennat luottamusviestintää kriisin yli (1,5h)

klo 11.30 – 13.00
Teamsin kautta, kouluttaja KTT Jukka Saksi

Tervetuloa etäkoulutukseen, jossa käsitellään tapoja viestiä koronakriisin aihettamista muutoksista siten, että viestintä rakentaa luottamusta tulevaan aikaan ja minimoi turhat vastakkainasettelut.

Koulutus sopii erityisesti

  • pk-yritysten johtajille
  • viestintä- ja HR-johdolle
  • myynti- ja asiakkuusjohtajille
  • yrittäjille
  • julkisen ja 3. sektorin viestintävastaaville

Viestinnän lähtötasolla ei ole merkitystä, vaan halulla oivaltaa ja oppia.

Koulutus on käytännönläheinen ja tarjoaa vinkkejä vastuullisen viestintätyylin löytämiseen kriisin keskellä.

Miksi?

Korona-pandemia on muuttanut kaikkien organisaatioiden asiakaskäyttäytymistä nopeammin kuin on osattu odottaa. Jokainen organisaatio joutuu reagoimaan muutokseen ja viestimään siitä sidosryhmilleen. Kun fyysisiä kohtaamisia rajoitetaan, nousee etäyhteyksien ja somen käyttö uuteen merkitykseen.

Miten?

Etäkoulutus oivalluttaa huomaamaan, kuinka viestinnän avulla voit auttaa sidosryhmiäsi ja kuinka läpinäkyvyys, kasvollisuus ja proaktiivisuus ovat keskeisiä kriisiviestinnän osa-alueita.

Koulutuksessa sovelletaan Jukka Saksin kehittämää mediallistumisen viitekehystä. Sen avulla hahmotetaan muuttunutta toimiympäristöä ja suunnitellaan viestinnällisiä toimenpiteitä osallistujakohtaisesti. (kts. kuvio).

Mitä saat?

– Ymmärrät viestinnän ison kuvan ja mediallistumisen ilmiön vaikutukset kriisiviestintään
– Tunnistat tärkeimpiä viestinnän kohderyhmiä sekä tapoja heidän saavuttamiseksi kriisissä
– Saat konkreettisia vinkkejä, kuinka rakennat luottamusta ja vältät turhat vastakkainasettelut somessa
– Rohkaistut viestimään proaktiivisesti ja kasvollisesti minimoidaksesi kriisistä aiheutuneita haasteita

Jukka Saksi
Kouluttaja

Jukka Saksi on aktiivisesti viestivä ja laajasti verkostoitunut johtajuusviestinnän konsultti, joka on tehnyt #johtajaonmedia -teemastaan jo pienen ilmiön. Jukka on alkuperäiseltä koulutukseltaan artesaani sekä aikuisiällä opiskellut kauppatieteiden tohtori ja MBA. Ennen siirtymistään viestintävalmentajaksi hän työskenteli 15 vuotta johtamistehtävissä eri toimialoilla. Jukka on kouluttanut paljon pk-yrityksissä, julkisen sektorin organisaatioissa ja järjestöissä. Asiakkaina ovat olleet isommista organisaatioista mm. Tamro, Veho, ALD, Fennovoima, Lowell Suomi, Luona, STM, Senaatti, Kuntaliitto, Helsinki, Espoo, Kempele, Finnvera, Siun sote ja Sininauhaliitto.

Jukka kirjoitti 2016 Kultasulka-palkitun Johtaja on Media! -kirjan ja huhtikuussa 2020 ilmestyvän Arvovalta-kirjan. Hän valmentaa johtajia ja asiantuntijoita löytämään oman tapansa viestiä niin, että se tuntuu mielekkäältä ja toimii. Päälle liimattuihin metodeihin Jukka ei usko, vaan onnistunut viestintä rakentuu asiakkaan omiin tavoitteisiin, asiantuntijuuteen, arvoihin, vastuullisuuden tekoihin ja kulttuuriin. Jukka tarjoaa testatut viitekehykset ja omat kokemukset niiden hyödyntämiseksi.

Seuraa Jukka Linkedin ja Twitter

Palautetta aiemmista koulutuksista

– ”Antoi rohkeutta aloittaa proaktiivinen viestintä ja huomata, miten se lisäsi itseluottamusta” (liiketoimintajohtaja)
– ”Hyviä konkreettisia vinkkejä, jotka sopivat niin pk-yritykselle kuin suuremmallekin organisaatiolle” (viestintäjohtaja)
– ”Kaikkiin mielessä oleviin kysymyksiin viestinnän haasteista sain vastaukset ja lisäksi valtavasti vinkkejä oman tyylin löytämiseen.” (myyntipäällikkö)
– ”Kysymykset ja vaihtoehtoiset ideat auttoivat suunnittelemaan tulevia päätöksiä. Koin valmennukset erittäin hyödyllisiksi.” (liiketoimintajohtaja)

Ohjelma
  • 11:30 Miten voimme vaikuttaa korona-viestintään mediaympäristössä?
    • Media-areenoiden roolit ja linkittymiset toisiinsa
    • Luottamuksen ja huomion saaminen kriisin keskellä
    • Somen haasteet ja mahdollisuudet johtajuusviestinnälle
    • Arvojen rooli vaikeissa muutostilanteissa
  • 12:00 Vinkit vaikeisiin etäjohtamisen muutostilanteisiin
    • Miten koronakriisi haastaa johtajuuttamme arjessa?
    • Läsnäolon ja luottamuksen rakentaminen online-ympäristössä
    • Loppuunpalamisen välttäminen viestintäpaineissa
    • Kriisiviestinnän roolittaminen työyhteisössä
  • 12:30 Mistä viestisin, mitä ja kenelle?
    • Tärkeimpien sidosryhmiesi määrittely
    • 15 tapaa tuottaa some-sisältöjä
    • Some-viestinnän sävy ja tavoitteet
    • Some-profiilien viilausvinkit
    • Näin vältät somekriisiin joutumisen
    • Kysymykset ja kommentit
  • 13:00 Koulutus päättyy
Ajankohta

tiistai 14.10.2020 klo 11:30-13:00

Hinta

320 euroa /hlö + alv 24 %.

Ryhmäetuhinta

Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 290 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 250 euroa /hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot

Ilmoittaudu kurssille viimeistään 7.10.2020. Kurssi laskutetaan yhdessä erässä koulutuksen jälkeen.

Kurssin järjestäjä varaa oikeuden perua kurssin, mikäli viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä ei ole ilmoittautunut minimimäärää kurssilaisia. Osallistumisen voi perua veloituksetta viimeiseen ilmoittautumispäivään (7.10.2020) mennessä. Tämän jälkeen peruutuksesta veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta.

Käänny kaikissa koulutukseen liittyvissä kysymyksissä Jukan puoleen 040-501 8357 tai jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

Etäkoulutus 14.10.2020 (1,5h) Näin rakennat luottamusviestintää kriisin yli
  • Yhteystiedot
  • Etunimi *
  • Sukunimi *
  • Puhelin *
  • Sähköposti *
  • Organisaatio *
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Takaisin koulutuksiin