Verkkokoulutus 25.3.2020: Johtajuusviestintä vaikeassa muutostilanteessa (2h)

Aika ja paikka: 25.3.2020 klo 13-15
Koulutus järjestetään verkkokoulutuksena, kouluttaja Jukka Saksi

Vaikeat muutostilanteet kuten Korona, edellyttävät faktapohjaista, kasvollista, reaktiiviista ja arvopohjaista viestintää.

Tervetuloa koulutukseen, jossa haetaan toimintatapoja haastavan muutostilanteen viestintään! Aiheeseen pureudutaan viitekehysten, havaintojen ja kokemusten kautta. Koulutus yhdistää teorian ja käytännön viestintätoimet.

Koulutus sopii erityisesti

  • pk-yrityksen johtajalle
  • viestintä- ja HR-johdolle
  • myynti- ja asiakkuusjohtajille
  • viestiville asiantuntijoille
Miksi?

Sidosryhmät odottavat muutostilanteissa vastuullista, kasvollista ja proaktiivista viestintää. Mitä se tarkoittaa? Miten organisaation asiantuntijuuden ja arvojen  tulisi näkyä muutosviestinnässä? Niihin haemme koulutuksessa vastauksia.

Miten?

– Koulutuksessa asioita käsitellään avoimesti, käydään läpi esimerkkejä ja oivalletaan, että onnistunut muutostilanteen viestintä perustuu kolmeen osa-alueeseen, jotka jokainen voi oppia.
– Koulutus oivalluttaa huomaamaan, kuinka viestinnän avulla voit auttaa sidosryhmiäsi ja kuinka läpinäkyvyys, kasvollisuus ja proaktiivisuus auttavat sinua onnistumaan muutoksen keskellä
– Osallistujat saavat ennakkotehtävänä viisi viestintään liittyvää kysymystä ennen koulutusta

Koulutuksessa sovelletaan Jukka Saksin kehittämää mediallistumisen viitekehystä. Sen avulla hahmotetaan muuttunutta toimiympäristöä ja suunnitellaan viestinnällisiä toimenpiteitä osallistujakohtaisesti. (kts. kuvio).

Mitä saat?

– Saat konkreettisia työkaluja ja vinkkejä onnistuneeseen muutostilanteen viestintään
– Löydät itsellesi luontevan tavan hyödyntää somea ja omia medioita
– Kuulet case-esimerkkejä muutoksessa viestivistä johtajista ja asiantuntijoista
– Vahvistat itseluottamustasi viestijänä ja onnistut siinä pienemmällä stressillä
– Oivallat, miten sitoutat tärkeimmät sidosryhmäsi mukaan muutokseen
– Opit, kuinka sovellat organisaatiosi arvoja ja kulttuuria muutosviestinnässä

Jukka Saksi
Kouluttaja

Jukka Saksi on aktiivisesti viestivä johtajuusviestinnän konsultti, joka on tehnyt #johtajaonmedia -teemastaan jo pienen ilmiön. Jukka on alkuperäiseltä koulutukseltaan artesaani sekä aikuisiällä opiskellut KTT ja MBA. Ennen siirtymistään viestintävalmentajaksi hän työskenteli 15 vuotta myynnissä ja johtamistehtävissä eri toimialoilla. Jukka on kouluttanut pk-yrityksissä, julkisen sektorin organisaatioissa ja järjestöissä. Asiakkaina ovat olleet suuremmista organisaatioista mm. Tamro, Veho, ALD, Fennovoima, Lowell Suomi, Luona, STM, Senaatti, Kuntaliitto, Helsinki, Espoo, Kempele, Finnvera, Siun sote ja Sininauhaliitto.
Jukka kirjoitti 2016 Kultasulka-palkitun Johtaja on Media! -kirjan ja huhtikuussa 2020 ilmestyy Arvovalta-kirja. Jukka valmentaa johtajia ja asiantuntijoita löytämään oman tapansa viestiä niin, että se tuntuu mielekkäältä ja toimii. Päälle liimattuihin metodeihin hän ei usko, vaan onnistunut viestintä rakentuu omiin tavoitteisiin, asiantuntijuuteen, arvoihin, vastuullisuuden tekoihin ja kulttuuriin. Jukka tarjoaa testatut viitekehykset ja omat kokemukset niiden hyödyntämiseksi.

Linkedin    Twitter 

Palautetta aiemmista koulutuksista


– ”Antoi rohkeutta aloittaa proaktiivinen viestintä ja huomata, miten se edisti muutoksen onnistumista” (liiketoimintajohtaja)
– ”Rohkaisi ottamaan some-viestinnän osaksi omaa työtä ja sitä kautta kulttuurillinen muutos laajeni koko yritykseemme.” (viestintäjohtaja)
– ”Hyvin yhdistettynä teoreettista näkökulmaa, keskustelua ja konkreettisia käytännön toimia.” (myyntipäällikkö)
– ”Vahvisti itseluottamusta viestiä rohkeasti ja olen siitä saanut positiivista palautetta sidosryhmiltäni” (liiketoimintajohtaja)

Jukka Saksi kertoo videolla (4:22) 10 kohdan vinkit vaikeaan muutostilanteeseen, kuten yt-menettelyyn.


Ohjelma

13:00  Mediallistuminen on muuttanut toimiympäristöämme

  • Media-areenoiden roolit ja linkittymiset toisiinsa
  • Luottamuksen ja huomion saaminen mediaympäristössä
  • Somen haasteet ja mahdollisuudet

13:00 – 13:10 tauko

10:45 Vastuullisuus muutostilanteessa

  • Proaktiivisuuden merkitys muutoksessa
  • Kasvollisen viestinnän vaikutukset luottamukseen
  • Arvojen rooli isossa muutoksessa
  • Case-esimerkkejä aktiivisista muutosviestijöistä
  • Some-viestinnän sävy ja tavoitteet muutostilanteessa
  • Itselle tärkeät sidosryhmät, teemat, sisältötyypit, kanavat
  • Näin vältät somekriisiin joutumisen muutoksen viestinnässä
  • Kysymykset ja kommentit

14:00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka

Koulutus järjestetään verkossa. Osallistujat saavat sähköpostilla linkin koulutusympäristöön.

Ajankohta

keskiviikko 25.3.2020 klo 13-15

Hinta

390 euroa /hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot

Ilmoittaudu koulutukseen viimeistään 23.3.2020. Kurssi laskutetaan yhdessä erässä koulutuksen jälkeen.

Kurssin järjestäjä varaa oikeuden perua kurssin, mikäli viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä ei ole ilmoittautunut minimimäärää kurssilaisia. Osallistumisen voi perua veloituksetta viimeiseen ilmoittautumispäivään (23.3.2020) mennessä. Sen jälkeen peruutuksesta veloitetaan 50 % kurssin maksusta.

Käänny kaikissa koulutukseen liittyvissä kysymyksissä Jukan puoleen 040-501 8357 tai jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

25.3.2020: Johtajuusviestintä vaikeassa muutostilanteessa (2h)
  • Yhteystiedot
  • Etunimi *
  • Sukunimi *
  • Puhelin *
  • Sähköposti *
  • Organisaatio *
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Takaisin koulutuksiin