Koulutus 6.2.2020: Onnistu vastuullisessa some-viestinnässä (1 pv)
6.2.2020 klo 9.30 – 15.30
Technopolis, Teknobulevardi 3, 01530 Vantaa
Johtajilta ja asiantuntijoilta odotetaan avointa ja vastuullista viestintää kaikilla media-areenoilla. Tuntuuko some-viestintä vaikealta, mietitkö, mitä viestisin, mistä teemoista, millä sävyllä ja missä kanavissa?
Koetko paineita monikanavaiseen viestintään, mutta et ole löytänyt siihen sopivaa tyyliä?
Tässä koulutuksessa opit löytämään itsellesi luontevat tavat vastuulliseen viestimiseen somessa ja verkossa. Saat niiden avulla sidosryhmiesi huomion ja luottamuksen!
Ajatteletko, että somessa on vain väittelyä ja narsistista itsensä kehumista, vai tunnistatko sieltä luottamusta herättäviä johtajia sekä asiantuntijoita?
Oikeanlaisella somen ja omien medioiden hyödyntämisellä voit vaikuttaa merkittävästi omaan sekä organisaatiosi menestykseen. Tällä kurssilla keskitytään sellaiseen viestintään, mikä tuo sinun ja organisaatiosi vastuullisuuden esille rakentavassa sävyssä.
Jos toimit haastavassa tehtävässä organisaatiossa, joka on muutoksessa, tarvitset menestyäksesi sidosryhmiesi huomion ja luottamuksen.
2020-luvulla johdon ja asiantuntijoiden odotetaan hallitsevan some-viestinnän siten, että arvot, kulttuuri ja vastuullisuuden osa-alueet tulevat luontevasti esiin. Oletko valmis siihen? Tämä viestintäkoulutus ohjaa sinua lempeästi, mutta määrätietoisesti.
Miksi?
Useimmat johtajat ja asiantuntijat tiedostavat, että mediaympäristö on muuttunut radikaalisti 10 vuoden aikana. Ymmärretään myös, että oma viestintä tulisi päivittää ajan tasalle, mutta jokin estää tekemästä sen. Kiireen tuntu on yleisin syy.
Jukka Saksi on selvittänyt TOP 10 -viestinnän esteet, joiden takia johtajat ja asiantuntijat eivät hyödynnä monikanavaista viestintää. Vain käsittelemällä esteet ja oivaltamalla viestinnän hyödyt saadaan pysyviä positiivisia tuloksia.
Miten?
– Tässä koulutuksessa asioita käsitellään avoimesti, käydään lukuisia esimerkkejä läpi ja oivalletaan, että onnistunut viestintä perustuu kolmeen osa-alueeseen, jotka jokainen voi oppia.
– Koulutus oivalluttaa huomaamaan, kuinka viestinnän avulla voit auttaa sidosryhmiäsi ja samalla vahvistaa omaa henkilöbrändiäsi. Koulutuksen avulla opit, miten sen teet siten, että se palvelee sinua ja työnantajaasi.
– Koulutuksessa ei toteuteta kiusallisia halaamisharjoituksia, vaan keskitytään tuottamaan osallistujille mahdollisimman paljon hyötyä.
– Koulutus on keskusteleva, rento ja osallistujien palvelemiseen keskittyvä tilaisuus.
– Osallistujat saavat ennakkotehtävänä viisi viestintään liittyvää kysymystä ennen koulutusta
Mitä saat?
– Ymmärrät viestinnän ison kuvan ja mediallistumisen ilmiön vaikutukset työhösi
– Tunnistat somen ja omien medioiden vaikutukset perinteiseen mediaan
– Tunnistat suurimmat viestinnän esteet ja löydät ratkaisuja niiden taltuttamiseen
– Hahmotat systemaattisen johtajuus- ja asiantuntijaviestinnän vaikutuksen asiakkaisiin, henkilöstöön, mediaan, yhteistyökumppaneihin ja muihin sidosryhmiin
– Ymmärrät, että uskottava viestintäpresenssi on edellytys 2020-luvulla työllistymiseen
– Ymmärrät, etteivät päälle liimatut ja itseään kehuvat viestintätavat rakenna vastuullisuuden kuvaa, vaan rikkovat sitä
– Kuulet case-esimerkkejä viestivistä johtajista ja asiantuntijoista
– Selkeytät itsellesi tärkeimmät kohderyhmäsi, viestintäteemasi, viestintätyylisi ja kanavasi
– Opit yksinkertaisen prosessin vastuullisen johtajuus- ja asiantuntijaviestinnän toteuttamiseen
– Oivallat, miten suojaat ja vahvistat proaktiivisella ja kasvollisella viestinnällä mainettasi
– Saat konkreettisia vinkkejä, kuinka vältät turhat vastakkainasettelut somessa
– Rohkaistut rakentamaan itsellesi uskottavaa ja asiantuntijuutta vahvistavaa henkilöbrändiä, joka hyödyttää työnantajaasi
Bonus
– Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen Jukka Saksin tekemän viestintäoppaan pdf:nä.
Kenelle?
Koulutus soveltuu johtajalle ja asiantuntijalle, joka haluaa työllistyä myös 2020-luvulla. Vastuullisesta some-viestinnästä on tullut työmarkkinoiden itsestäänselvyys. Osallistujan viestintäkykyjen tasolla ei ole koulutuksessa merkitystä, vaan halulla oppia ja oivaltaa.
Kouluttaja
Jukka Saksi on aktiivisesti viestivä ja laajasti verkostoitunut viestintäkonsultti, joka on tehnyt #johtajaonmedia -teemastaan jo pienen ilmiön. Jukka on alkuperäiseltä koulutukseltaan artesaani sekä aikuisiällä opiskellut kauppatieteiden tohtori ja MBA. Ennen siirtymistään viestintävalmentajaksi hän työskenteli 15 vuotta johtamistehtävissä eri toimialoilla. Jukka on kouluttanut paljon yrityksissä, julkisen sektorin organisaatioissa ja järjestöissä.
Jukka kirjoitti 2016 Kultasulka-palkitun Johtaja on Media! -kirjan. Nyt hän valmentaa johtajia ja asiantuntijoita löytämään oman tapansa viestiä niin, että se tuntuu mielekkäältä ja toimii. Päälle liimattuihin metodeihin Jukka ei usko, vaan onnistunut viestintä rakentuu asiakkaan omiin tavoitteisiin, asiantuntijuuteen, arvoihin, vastuullisuuden tekoihin ja kulttuuriin. Jukka tarjoaa testatut viitekehykset ja omat kokemukset niiden hyödyntämiseksi.
Palautetta aiemmista koulutuksista
– ”Herätti ajattelemaan johtamisympäristöä uudella tavalla.” (toimitusjohtaja)
– ”Auttoi oivaltamaan, miten omalla viestinnällä voi kertoa arvoista uskottavasti.” (talousjohtaja)
– ”Rohkaisi ottamaan some-viestinnän osaksi omaa työtä ja sitä kautta kulttuurillinen muutos laajeni koko yritykseemme.” (viestintäjohtaja)
– ”Kaikkiin mielessä oleviin kysymyksiin viestinnän haasteista sain vastaukset ja lisäksi valtavasti vinkkejä oman tyylin löytämiseen.” (myyntipäällikkö)
– ”Kysymykset ja vaihtoehtoiset ideat auttoivat suunnittelemaan tulevia päätöksiä. Koin valmennukset erittäin hyödyllisiksi.” (liiketoimintajohtaja)
– ”Sparrauksessa pohdittiin johtamistapaa, tavoitteita, sidosryhmiä, viestintäkanavia sekä viestintäteemoja. Keskeistä on ollut oivallus siitä, kuinka viestinnän avulla voi auttaa sidosryhmiään ja samalla vahvistaa luottamusta niin omaan kuin kunnankin johtajuuteen.” (kunnanjohtaja)
– ”Löysin itselleni luontevan tavan viestiä ja rohkaistuin osallistumaan aktiivisemmin keskusteluihin. Laajempi kommunikointi eri medioissa on kasvattanut verkostoani, olen oppinut paljon, olen paremmin ajan hermolla ja kommunikointini yrityksen sisällä on saanut enemmän positiivista palautetta.” (projektijohtaja)
Jukka Saksi kertoo videolla, mitä hyötyä viestintävalmennuksista on ollut johtajille Katso video!
Ohjelma
9:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9:30 Aloitus
10:30 – 10:45 Tauko
11:45 – 12:30 Lounas
14:00 – 14:15 Iltapäiväkahvi
15:30 Koulutus päättyy
Sisältö
- Mediallistuminen ilmiönä, eri media-areenat ja kanavat
- TOP 10 viestinnän esteet ja niiden taklaaminen
- Aktiivisen viestinnän vaikutukset myyntiin
- Keskustelua ja näkökulmia vastuullisuudesta
- Arvojen merkitys johtamis- ja asiantuntijatyössä
- Case-esimerkkejä aktiivisista viestijöistä
- Sidosryhmät, teemat, sisältötyypit, kanavat
- Näin vältät kriisiviestintään joutumisen
- Kuinka saat kohderyhmiesi huomion ja luottamuksen
- Some-profiilien viilausvinkit
- Kysymykset ja kommentit
Koulutuspaikka
Technopolis, Teknobulevardi 3, 01530 Vantaa
Ajankohta
6.2.2020 klo 9.30 – 15.30
Hinta
700 euroa /hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan, kahvit sekä maksuttoman parkkeerauksen.
Ryhmäetuhinta
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 650 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 590 euroa /hlö + alv 24 %.
Ilmoittautumisen peruutusehdot
Ilmoittaudu kurssille viimeistään 28.1.2020. Kurssi laskutetaan yhdessä erässä ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen.
Kurssin järjestäjä varaa oikeuden perua kurssin, mikäli viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä ei ole ilmoittautunut minimimäärää kurssilaisia. Osallistumisen voi perua veloituksetta viimeiseen ilmoittautumispäivään (28.1.2020) mennessä.
Tämän jälkeen ilmoittautumista ei enää voi perua, mutta on mahdollista vaihtaa kurssipaikka toiselle henkilölle. Käänny kaikissa koulutukseen liittyvissä kysymyksissä Jukan puoleen 040-501 8357 tai jukka.saksi@johtajaonmedia.fi