Kenneth Strömsholm Veho

2018-11-05T17:06:46+00:00

Kenneth Strömsholm toimi kuusi vuotta Vehon toimitusjohtajana ja jäin syksyllä 2018 tehtävästä eläkkeelle. Hän koki tehtäväkseen saada ihmiset toimimaan kohti tavoitteita samaan aikaan, samaan suuntaan ja samalla voimakkuudella. Se onnistui dialogiin ja avoimuuteen pohjautuvalla johtamisella.

Tieto, ymmärrys, usko ja hyvä fiilis

Kenneth ei usko pakottamiseen, vaan muutokseen ”tieto, ymmärrys, usko” – vaiheiden kautta. Joskus se kestää kuukausia, joskus vuosia, riippuen asiasta. Tiedon, ymmärryksen ja uskon jälkeen tulee fiilis. Kun ihmiset kokevat päässeensä vaikuttamaan, heidän työfiiliksensä kohenee. Sitä myöten myös asiakkaille syntyy parempi asiakaskokemus, joka on oleellinen osa Vehon kulttuuria.

Dialogiin kesken pahimman päästökohun

Viestintä on ollut Kennethille aina tärkeä osa johtamista. Hän halusi tarjota sidosryhmilleen mahdollisuuden avoimeen dialogiin ja aktivoitui hyödyntämään työroolissaan sosiaalisia medioita autoalaa ravistelleen ”päästökohun” aikaan 2016. Se oli alalla poikkeuksellista, koska suurin osa kilpailijoiden johdosta lakkasi viestimästä lähes kokonaan. Twitter ja Linkedin tulivat hänelle tutuiksi kanaviksi henkilökohtaisten johtajuusviestinnän sparrausten kautta, jotka toteutettiin tapaamisten, puheluiden ja sähköpostiviestien välityksellä.

Kennethin kanssa toteutettiin myös 24 videon sarjana Johtajuuden Joulukalenteri, jossa käsiteltiin eri johtajuuden ja viestinnän teemoja. Esimerkkinä ohessa lyhyt keskustelu johtamisesta ja sosiaalisesta mediasta.

Kennethin kokemukset valmennuksen hyödyistä

”Jukka heitti haasteen, johon halusin tarttua. Vaikka sosiaalinen media olikin minulle entuudestaan tuttua, niin työroolissani en ollut tehnyt sillä rintamalla mitään. Sparrauksen jälkeen halusin aidosti ja nöyrästi lähteä viestimään myös tätä kautta. Tiesin riskit, mutta avoimuudella ja rehellisyydellä uskoin sen onnistuvan.

Olen jo pitkään uskonut myös siihen, että sisäinen ja ulkoinen viestintä lähestyvät toisiaan. Siksi tämä omalta osaltaan samalla vahvisti sisäistä viestintäämme ja tehosti asioiden jalkautumista Vehon sisällä. Uskallan myös väittää, että tämä omalta osaltaan vie mielikuvaa Vehosta päivä päivältä avoimempaan suuntaan. Kehityssuunta, jota olemme tietoisesti hakeneet. Tämä saa vahvistusta sekä mainetutkimuksista että muusta palautteesta, jota olemme saaneet. Ihan omana bonuksena tulee vielä se, että Vehon henkilöstö myös haluaa ammattimaisesti aktivoitua, josta Veho Blogit ovat hyvä esimerkki.”

Kenneth Strömsholm

Hyödynnä ilmaisia Johtaja on Media! -sisältöjä

Jos koet kiinnostusta ja tarvetta kehittää omaa johtajuusviestintääsi, voit tutustua myös muihin referenssitarinoihimme, hyödyntää blogeja, henkilöhaastatteluja sekä ladata ilmaisia oppaita Tietopankista.

Toimitusjohtajan opas

Jukka ja JarmoJukka Saksi ja Jarmo Rosenberg

Jukka Saksi: 040-501 8357 / jukka.saksi@johtajaonmedia.fi
Jarmo Rosenberg: 044 061 0925 / jarmo.rosenberg@johtajaonmedia.fi

PYYDÄ YHTEYDENOTTOA

Johtaja on Media! -kirja

Miten johtajista, asiantuntijoista ja organisaatioista on tullut medioita? Jukka Saksin teos palkittiin vuoden 2017 Kultasulka -kilpailussa hopeasulalla. Tutustu ja tilaa omasi!
TILAA KIRJA
Johtaja on Media! -kirja
close-link