Kai Kaasalainen Tamro

By |2018-11-05T17:30:10+00:00huhtikuu 15th, 2018|Referenssit|

Verkkokurssi kehitti viestintäosaamista pidemmälle

Kai Kaasalainen on Tamron toimitusjohtaja. Yritys haluaa olla muutakin kuin lääketukkuri, se haluaa Kain johdolla ottaa vahvan roolin sote-muutoksen kehittämisessä erityisesti lääkejakelun osalta.

Kain kasvutarina johtajuusviestinnässä on ollut innostusta uuteen. Tamrossa oli tehty Johtaja on Media! -konseptin kanssa hyvää yhteistyötä jo pitkään. Kai oli lukenut Johtaja on Media! -kirjan ja hyödyntänyt Jukka Saksin johtajuusviestinnän valmennuksia, joten seuraava vaihe viestivänä johtajana kehittymisessä oli luontevasti ”Menesty monikanavaisena johtajana” -verkkokurssi.

Kurssi läpi parissa päivässä

Kai koki verkkokurssin hyvänä konseptina, koska opiskelun voi sovittaa täysin oman aikataulun mukaiseksi. Kurssi kulkee mukana ja toimii mainiosti myös mobiililaitteella. Hän innostui kahlaamaan kurssin parin päivän aikana läpi, sillä sisältö on mukaansatempaavaa ja käytännönläheistä. Kurssi koostuu kahdestatoista oppimismodulista, joissa sisältöä on runsaasti. Kaikki alkaa oman persoonallisen dialogityylin ja oikeiden kanavien löytämisellä omaan johtamisviestintään, sekä lähtötilanteen kartoituksella ja omien tavoitteiden asettamisella.

Tehtävät ohjaavat laatimaan oman Action Planin

Sisältö käsittelee sopivassa laajuudessa viestinnän lisäksi myös johtajuuden eri teemoja, kytkien ne oivaltavasti aina ydinasiaan eli johtamisviestintään. Eri teemat – kuten sosiaalisen median rooli, arvot johtajuuden ja viestinnän perustana, monikanavaisen viestinnän riskit ja asiantuntijabrändin rakentaminen – haastavat ajattelemaan johtamisviestintää monipuolisena osaamiskokonaisuutena.

Kurssi sisältää myös runsaasti videoita, jotka elävöittävät kokonaisuutta mukavasti ja auttavat sisällön omaksumisessa. Lisäksi kurssi tarjoaa linkkejä kulloinkin käsiteltävää aihetta rikastaviin blogikirjoituksiin ja esimerkkeihin. Jokaisen modulin lopuksi kurssi tarjoaa opittua kiteyttäviä ja soveltamista tukevia tehtäviä. Kurssi kannustaa lopuksi kiteyttämään ja laatimaan oman ”Johtajuusviestinnän Action Plan’in”, ja mikä hauskinta – kaupan päälle Jukan lupaus on antaa omaan yksilölliseen suunnitelmaan palautetta ja vinkkejä.

Hyvän johtamisviestinnän osien oivaltaminen ja kyky viestiä vaikuttavasti ovat arvokasta osaamispääomaa, jota kannattaa myös kehittää jatkuvasti. Siksi suosittelen lämpimästi ”Menesty monikanavaisena johtajana” -verkkokurssia jokaiselle joka haluaa kehittää johtamisviestintätaitojaan. 

Kai Kaasalainen

Hyödynnä ilmaisia Johtaja on Media! -sisältöjä

Jos koet kiinnostusta ja tarvetta kehittää omaa johtajuusviestintääsi, voit tutustua myös muihin referenssitarinoihimme, hyödyntää blogeja, henkilöhaastatteluja sekä ladata ilmaisia oppaita Tietopankista.

Toimitusjohtajan opas

Jukka ja JarmoJukka Saksi ja Jarmo Rosenberg

Jukka Saksi: 040-501 8357 / jukka.saksi@johtajaonmedia.fi
Jarmo Rosenberg: 044 061 0925 / jarmo.rosenberg@johtajaonmedia.fi

PYYDÄ YHTEYDENOTTOA

Johtaja on Media! -kirja

Miten johtajista, asiantuntijoista ja organisaatioista on tullut medioita? Jukka Saksin teos palkittiin vuoden 2017 Kultasulka -kilpailussa hopeasulalla. Tutustu ja tilaa omasi!
TILAA KIRJA
Johtaja on Media! -kirja
close-link