Kai Kaasalainen on Tamron toimitusjohtaja. Bonfire Agency valitsi hänet vuoden 2018 Ajatusjohtajaksi. Tamro haluaa olla muutakin kuin lääketukkuri, se haluaa Kain johdolla ottaa vahvan roolin sote-muutoksen kehittämisessä erityisesti lääkejakelun osalta.
Kain kasvutarina johtajuusviestinnässä on ollut innostusta uuteen. Tamrossa oli tehty Johtaja on Media! -konseptin kanssa hyvää yhteistyötä jo pitkään. Kai oli lukenut Johtaja on Media! -kirjan ja hyödyntänyt Jukka Saksin johtajuusviestinnän valmennuksia, joten seuraava vaihe viestivänä johtajana kehittymisessä oli luontevasti ”Menesty monikanavaisena johtajana” -verkkokurssi.
Verkkokurssi läpi parissa päivässä
Kai koki verkkokurssin hyvänä konseptina, koska opiskelun voi sovittaa täysin oman aikataulun mukaiseksi. Kurssi kulkee mukana ja toimii mainiosti myös mobiililaitteella. Hän innostui kahlaamaan kurssin parin päivän aikana läpi, sillä sisältö on mukaansatempaavaa ja käytännönläheistä. Kurssi koostuu kahdestatoista oppimismodulista, joissa sisältöä on runsaasti. Kaikki alkaa oman persoonallisen dialogityylin ja oikeiden kanavien löytämisellä omaan johtamisviestintään, sekä lähtötilanteen kartoituksella ja omien tavoitteiden asettamisella.
Tehtävät ohjaavat laatimaan oman Action Planin
Sisältö käsittelee sopivassa laajuudessa viestinnän lisäksi myös johtajuuden eri teemoja, kytkien ne oivaltavasti aina ydinasiaan eli johtamisviestintään. Eri teemat – kuten sosiaalisen median rooli, arvot johtajuuden ja viestinnän perustana, monikanavaisen viestinnän riskit ja asiantuntijabrändin rakentaminen – haastavat ajattelemaan johtamisviestintää monipuolisena osaamiskokonaisuutena.
Kurssi sisältää myös runsaasti videoita, jotka elävöittävät kokonaisuutta mukavasti ja auttavat sisällön omaksumisessa. Lisäksi kurssi tarjoaa linkkejä kulloinkin käsiteltävää aihetta rikastaviin blogikirjoituksiin ja esimerkkeihin. Jokaisen modulin lopuksi on opittua kiteyttäviä ja soveltamista tukevia tehtäviä. Kurssi kannustaa lopuksi kiteyttämään ja laatimaan oman ”Johtajuusviestinnän Action Plan’in”.
Hyvän johtamisviestinnän osien oivaltaminen ja kyky viestiä vaikuttavasti ovat arvokasta osaamispääomaa, jota kannattaa myös kehittää jatkuvasti. Siksi suosittelen lämpimästi ”Menesty monikanavaisena johtajana” -verkkokurssia jokaiselle joka haluaa kehittää johtamisviestintätaitojaan.
Kai Kaasalainen
Kysy lisää referenssejä hyvin viestivistä johtajista
Kerromme mielellämme kasvutarinoita johtajista, jotka ovat löytäneet itselleen luontevan tavan auttaa viestinnällään. Jos koet kiinnostusta ja tarvetta kehittää omaa johtajuusviestintääsi, voit tutustua verkkokursseihin osoitteessa johtajaonmedia.fi/verkkokurssit. Älä epäröi kysyä lisätietoja.
Jukka Saksi
KTT, MBA, viestintä- ja tekoälykouluttaja, advisor
+358405018357
jukka.saksi@johtajaonmedia.fi
TILAA MAKSUTON UUDISTUSKIRJEENI
”Autan organisaatioita viestimään avoimesti ja hyödyntämään tekoälyä johtamisen, viestinnän ja arvojen vahvistamiseksi” kouluttajan sekä advisorin rooleissa.
Arvovalta-kirjan (2020) ja Johtaja on Media! -kirjan (2016) kirjoittaja. Toiminut yli 10 v johtamistehtävissä ennen yrittäjyyttä. Alunperin artesaani, jonka jälkeen aikuisopiskellut MBA ja kauppatieteiden tohtori. Väitöskirja finanssialan johtajuudesta (2013).
Löytyy Twitteristä, Linkedinistä, Facebookista, Instagramista, Threadsista ja BlueSkysta. Linkit sisältöihin ja palveluihin löytyvät täältä.