”Haluamme tutkimuksella selvittää, mitkä seikat aiheuttavat epävarmuutta ja kitkaa viestinnässä”, operatiivinen johtaja Jarmo Rosenberg kuvaa tavoitteita. ”Mediallistuneessa ympäristössä jännitteet kasvavat. Hyvä johtajuus ja viestintä edellyttävät näiden tunnistamista. Tavoitteena on tuottaa arvoa noteerattujen yritysten hallituksille, operatiiviselle johdolle sekä institutionaalisille ja yksityissijoittajille. Luottamuksellinen ilmapiiri heijastuu henkilöstöön ja asiakastyöhön.”
Syyskuun loppuun 2018 mennessä toteutetaan noin 20 pörssiyhtiön hallituksen jäsenenen, toimitusjohtajan, institutionaalisen sijoittajan, analyytikon sekä markkinavalvojan ennakkohaastattelut, joiden pohjalta varmistetaan tutkimuksen kysymyksenasettelu. ”Syys-lokakuussa määritämme, mitkä pörssiyhtiöt ovat tutkimuksessa mukana kohdeyhtiöinä. Aloitamme kohdennetulla tutkimuksella ja laajennamme sitä tarvittaessa tulosten pohjalta.”
Saksin mukaan sääntely näyttää tuottavan monenlaisia esteitä johtajuusviestinnälle. ”Aloitin finanssialan johtajuuden väitöstutkimukseni 2009, eikä avoimuuden odotusten ja sääntelyn välinen kuilu ole tänä aikana ainakaan pienentynyt”.
Johtaja on Media! Oy on erikoistunut analysoimaan, tutkimaan ja valmentamaan johtajuusviestintää mediallistuvassa toimiympäristössä. Konsepti pohjautuu väitöstutkimukseen, satoihin sparrauksiin sekä omiin kokemuksiin.
Jukka Saksi ja Jarmo Rosenberg
Jukka Saksi: 040-501 8357 / jukka.saksi@johtajaonmedia.fi
Jarmo Rosenberg: 044 061 0925 / jarmo.rosenberg@johtajaonmedia.fi