Kärkäs yhteiskunnallinen keskustelu ja kotimaan politiikan arvokriisi vaikuttavat työyhteisöihimme. Työntekijät pohtivat, millaisia arvoja edustavissa organisaatiossa he haluavat työskennellä.

Johtajien rooli ei ole vain näyttää suuntaa, vaan myös toimia esimerkkeinä konkreettisin teoin.

Aito arvojohtajuus näkyy avoimessa viestinnässä ja arjen teoissa, joilla osoitetaan kunnioitusta ja arvostusta jokaiselle. Haluaisin rohkaista johtajia sektorista ja toimialasta riippumatta, viestimään arvoista ja osoittamaan arvonsa teoillaan. Hienoa, että moni suuren yrityksen johtaja onkin tuonut viime aikoina mielipiteensä näkyvästi esiin.

Johtajuuteen sisältyy erityinen vastuu viestiä suunnasta silloin kun näkymä on sumuinen. Tämän hetken mediaympäristössä näkyvä Suomi-kuva ei vastaa todellisuutta. Voimme yhteisrintamassa luoda maahamme yhteisöllisyyttä, jossa jokainen tuntee itsensä arvostetuksi. Sellaisessa Suomessa halutaan asua, työskennellä ja luoda onnistumisen tarinoita.

ps. Otsikkokuva on luotu tekoälykuvapalvelussamme.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Jukka Saksi
KTT, MBA, viestintä- ja tekoälykouluttaja
+358405018357
jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

TILAA MAKSUTON UUDISTUSKIRJEENI

”Autan organisaatioita viestimään avoimesti ja hyödyntämään tekoälyä johtamisen, viestinnän ja arvojen vahvistamiseksi”.

Arvovalta-kirjan (2020) ja Johtaja on Media! -kirjan (2016) kirjoittaja. Toiminut yli 10 v johtamistehtävissä ennen yrittäjyyttä. Alunperin artesaani, jonka jälkeen aikuisopiskellut MBA ja kauppatieteiden tohtori. Väitöskirja finanssialan johtajuudesta (2013).

Löytyy Twitteristä, Linkedinistä, Facebookista, Instagramista,  TikTokista, Threadsista ja BlueSkysta. Linkit sisältöihin ja palveluihin löytyvät täältä.