Tuntuuko some-viestintä ja blogien kirjoittaminen vaikealta tai jopa pelottavalta?
Koetko paineita monikanavaiseen viestintään, mutta et ole löytänyt siihen sopivaa tyyliä?

Tässä koulutuksessa opit löytämään itsellesi luontevat tavat viestimiseen somessa ja verkossa. Saat niiden avulla sidosryhmiesi huomion ja luottamuksen!

Ajatteletko, että somessa on vain väittelyä ja narsistista itsensä kehumista, vai tunnistatko sieltä luottamusta herättäviä johtajia sekä asiantuntijoita?
Oikeanlaisella somen ja omien medioiden hyödyntämisellä voit vaikuttaa merkittävästi omaan sekä organisaatiosi menestykseen. Tällä kurssilla keskitytään viestintään, mikä vahvistaa luottamusta ja saa aikaan positiivista huomiota.

Jos toimit haastavassa tehtävässä organisaatiossa, joka on muutoksessa, tarvitset menestyäksesi sidosryhmiesi huomion ja luottamuksen.
2020-luvulla johdon ja asiantuntijoiden odotetaan hallitsevan keskeiset media-areenat ja viestivän niissä siten, että arvot, kulttuuri ja strategia tulevat luontevasti esiin. Oletko valmis siihen? Tämä viestintäkoulutus ohjaa sinua lempeästi, mutta määrätietoisesti.

Miksi?
Useimmat johtajat ja asiantuntijat tiedostavat, että mediaympäristö on muuttunut radikaalisti 10 vuoden aikana. Ymmärretään myös, että oma viestintä tulisi päivittää ajan tasalle, mutta jokin estää tekemästä sen. Kiireen tuntu on yleisin syy.
Jukka Saksi on selvittänyt TOP 10 -viestinnän esteet, joiden takia johtajat ja asiantuntijat eivät hyödynnä monikanavaista viestintää. Vain käsittelemällä esteet ja oivaltamalla viestinnän hyödyt saadaan pysyviä positiivisia tuloksia.

Miten?
– Tässä koulutuksessa asioita käsitellään avoimesti, käydään lukuisia esimerkkejä läpi ja oivalletaan, että onnistunut viestintä perustuu kolmeen osa-alueeseen, jotka jokainen voi oppia.
– Koulutus oivalluttaa huomaamaan, kuinka viestinnän avulla voi auttaa sidosryhmiäsi ja samalla vahvistaa omaa henkilöbrändiäsi. Koulutuksen avulla opit, miten sen teet siten, että se palvelee juuri sinua.
– Koulutuksessa ei toteuteta kiusallisia halaamisharjoituksia, vaan keskitytään tuottamaan osallistujille mahdollisimman paljon hyötyä.
– Koulutus on keskusteleva, rento ja osallistujien palvelemiseen keskittyvä tilaisuus.
– Osallistujat saavat ennakkotehtävänä viisi viestintään liittyvää kysymystä ennen koulutusta

Mitä saat?
– Ymmärrät viestinnän ison kuvan ja mediallistumisen ilmiön vaikutukset työhösi
– Tunnistat somen ja omien medioiden vaikutukset perinteiseen mediaan
– Tunnistat suurimmat viestinnän esteet ja löydät ratkaisuja niiden taltuttamiseen
– Hahmotat systemaattisen johtajuus- ja asiantuntijaviestinnän vaikutuksen asiakkaisiin, henkilöstöön, mediaan, yhteistyökumppaneihin ja muihin sidosryhmiin
– Ymmärrät, että uskottava viestintäpresenssi on edellytys 2020-luvulla työllistymiseen
– Ymmärrät, etteivät päälle liimatut ja itseään kehuvat viestintätavat rakenna luottamusta
– Kuulet case-esimerkkejä viestivistä johtajista ja asiantuntijoista
– Selkeytät itsellesi tärkeimmät kohderyhmäsi, viestintäteemasi, viestintätyylisi ja kanavasi
– Opit yksinkertaisen prosessin onnistuneen johtajuus- ja asiantuntijaviestinnän toteuttamiseen
– Oivallat, miten suojaat ja vahvistat proaktiivisella ja kasvollisella viestinnällä mainettasi
– Saat konkreettisia vinkkejä, kuinka vältät turhat vastakkainasettelut somessa
– Rohkaistut rakentamaan itsellesi uskottavaa ja asiantuntijuutta vahvistavaa henkilöbrändiä

Bonus:
– Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen Jukka Saksin tekemän viestintäoppaan pdf:nä.

Kenelle?
Koulutus soveltuu johtajalle ja asiantuntijalle, joka haluaa työllistyä myös 2020-luvulla. Monikanavaisesta viestinnästä on tullut työmarkkinoiden itsestäänselvyys. Osallistujan viestintäkykyjen tasolla ei ole koulutuksessa merkitystä, vaan halulla oppia ja oivaltaa.

Kouluttaja
Jukka Saksi
 on aktiivisesti viestivä ja laajasti verkostoitunut viestintäkonsultti, joka on tehnyt #johtajaonmedia -teemastaan jo pienen ilmiön. Jukka on alkuperäiseltä koulutukseltaan artesaani sekä kauppatieteiden tohtori ja MBA. Ennen siirtymistään viestintävalmentajaksi hän työskenteli 15 vuotta johtamistehtävissä eri toimialoilla. Jukka on kouluttanut paljon yrityksissä, julkisen sektorin organisaatioissa ja järjestöissä.
Jukka kirjoitti 2016 Kultasulka-palkitun Johtaja on Media! -kirjan. Nyt hän valmentaa johtajia ja asiantuntijoita löytämään oman tapansa viestiä niin, että se tuntuu mielekkäältä ja toimii. Päälle liimattuihin metodeihin Jukka ei usko, vaan onnistunut viestintä rakentuu asiakkaan omiin tavoitteisiin, asiantuntijuuteen, arvoihin ja kulttuuriin. Jukka tarjoaa testatut viitekehykset ja omat kokemukset niiden hyödyntämiseksi.

Palautetta aiemmista koulutuksista:
– ”Herätti ajattelemaan johtamisympäristöä uudella tavalla.” (toimitusjohtaja)
– ”Auttoi oivaltamaan, miten omalla viestinnällä voi kertoa arvoista uskottavasti.” (talousjohtaja)
– ”Rohkaisi ottamaan some-viestinnän osaksi omaa työtä ja sitä kautta kulttuurillinen muutos laajeni koko yritykseemme.” (viestintäjohtaja)
– ”Kaikkiin mielessä oleviin kysymyksiin viestinnän haasteista sain vastaukset ja lisäksi valtavasti vinkkejä oman tyylin löytämiseen.” (myyntipäällikkö)
– ”Kysymykset ja vaihtoehtoiset ideat auttoivat suunnittelemaan tulevia päätöksiä. Koin valmennukset erittäin hyödyllisiksi.” (liiketoimintajohtaja)
– ”Sparrauksessa pohdittiin johtamistapaa, tavoitteita, sidosryhmiä, viestintäkanavia sekä viestintäteemoja. Keskeistä on ollut oivallus siitä, kuinka viestinnän avulla voi auttaa sidosryhmiään ja samalla vahvistaa luottamusta niin omaan kuin kunnankin johtajuuteen.” (kunnanjohtaja)
– ”Löysin itselleni luontevan tavan viestiä ja rohkaistuin osallistumaan aktiivisemmin keskusteluihin. Laajempi kommunikointi eri medioissa on kasvattanut verkostoani, olen oppinut paljon, olen paremmin ajan hermolla ja kommunikointini yrityksen sisällä on saanut enemmän positiivista palautetta.” (projektijohtaja)

Ohjelma:

9:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9:30 Aloitus
10:30 – 10:45 Tauko
11:45 – 12:30 Lounas
14:00 – 14:15 Iltapäiväkahvi
15:30 Koulutus päättyy

Sisältö:

Mediallistuminen ilmiönä, eri media-areenat ja kanavat

TOP 10 viestinnän esteet ja niiden taklaaminen

Aktiivisen viestinnän vaikutukset myyntiin

Case-esimerkkejä aktiivisista viestijöistä

Arvojen merkitys johtamis- ja asiantuntijatyössä

Sidosryhmät, teemat, sisältötyypit, kanavat

Näin vältät kriisiviestintään joutumisen

Kuinka saat kohderyhmiesi huomion ja luottamuksen

Some-profiilien viilausvinkit

Kysymykset ja kommentit

Koulutuspaikka:
Vantaa (täsm. myöh.)

Ajankohta:
tiistai 10.12.2019

Hinta:
697 euroa
 /hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa /hlö + alv 24 %.

Tutustu koulutuksiin

Kysy lisätietoja tästä koulutuksesta tai tiedustele muita viestintä- ja arvovalmennuksia

Jukka Saksi
KTT, MBA, viestintä- ja tekoälykouluttaja, advisor
+358405018357
jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

TILAA MAKSUTON UUDISTUSKIRJEENI

”Autan organisaatioita viestimään avoimesti ja hyödyntämään tekoälyä johtamisen, viestinnän ja arvojen vahvistamiseksi” kouluttajan sekä advisorin rooleissa.

Arvovalta-kirjan (2020) ja Johtaja on Media! -kirjan (2016) kirjoittaja. Toiminut yli 10 v johtamistehtävissä ennen yrittäjyyttä. Alunperin artesaani, jonka jälkeen aikuisopiskellut MBA ja kauppatieteiden tohtori. Väitöskirja finanssialan johtajuudesta (2013).

Löytyy Twitteristä, Linkedinistä, Facebookista, Instagramista, Threadsista ja BlueSkysta. Linkit sisältöihin ja palveluihin löytyvät täältä.