| Blogit

VARAA TEAMS-KESKUSTELU KALENTERIIN
Mainekriisi tulee kalliiksi ja muodostuu mediaympäristössä tutulla kaavalla

Mainekriisi tulee kalliiksi ja muodostuu mediaympäristössä tutulla kaavalla

Tasaisin väliajoin syntyy kohua yrityksistä, jotka tuottavat palvelua yhteiskunnan vähä- tai heikompiosaisille, kuten vanhuksille, vammaisille, ...
Lue Lisää
Takuuvarma tapa aiheuttaa vakava mainekolhu

Takuuvarma tapa aiheuttaa vakava mainekolhu

Monissa organisaatioissa ollaan varovaisia, ettei satu viestinnällisiä virheitä. Tämä tuli esille myös Pörssiyhtiötutkimuksessamme (blogin lopussa ...
Lue Lisää
Johtajuusviestinnässä palataan takaisin juurille

Johtajuusviestinnässä palataan takaisin juurille

Sosiaalinen media, mediallistuminen ja digitaalisuus ovat muuttaneet viimeisen 10 vuoden aikana johtajuusviestintää melko paljon. Johtaja ...
Lue Lisää
Näkeekö yrityksesi hallitus mediallistumisen yhtenäisesti?

Näkeekö yrityksesi hallitus mediallistumisen yhtenäisesti?

Tutkimuksemme ”Pörssiyhtiöiden viestinnälliset ongelmat” antoi arvokkaita näkemyksiä mm. hallituksista ja syvähaastattelujen kautta pääsimme kyseenalaistamaan myös omia ...
Lue Lisää
Yrityksen todelliset arvot eivät ole kauppatavaraa

Yrityksen todelliset arvot eivät ole kauppatavaraa

Viime viikkoina on puhuttu poikkeuksellisen paljon arvoista, erityisesti vanhuspalveluissa. Lähes jokaisella organisaatiolla on kirjatut arvot ...
Lue Lisää
Kasvollinen arvoviestintä kasvattaa johtajan markkina-arvoa

Kasvollinen arvoviestintä kasvattaa johtajan markkina-arvoa

Arvot, arvojen kiteyttäminen arjen teoiksi ja arvoista viestiminen - Siinä ovat tämän hetken kuumimmat teemat ...
Lue Lisää
Johdon assistentti vaikuttaa koko organisaation ydinsanomaan

Johdon assistentti vaikuttaa koko organisaation ydinsanomaan

Edelleen monessa isossa organisaatiossa ylimmällä johdolla on assistentteja tukenaan. Pätevä assistentti on johtajalleen kullanarvoinen oikea ...
Lue Lisää
Missä on Suomen paras poliittinen työpaikka?

Missä on Suomen paras poliittinen työpaikka?

GPTW palkitsi juuri Suomen parhaita työpaikkoja. Mitä politiikka voisi oppia niiden tavasta toimia ja viestiä? ...
Lue Lisää
Astutko lähestyvien vaalien asettamaan maineansaan?

Astutko lähestyvien vaalien asettamaan maineansaan?

Olen lähiviikkojen aikana haastatellut 20 eri alojen päättäjää, jotka ovat jollain tavoin tekemisissä vanhuspalveluiden kanssa ...
Lue Lisää
Sisältömarkkinointi palkitsee pitkäjänteisyyden

Sisältömarkkinointi palkitsee pitkäjänteisyyden

Sisältömarkkinointia kuvataan eri termein. Ajattelen sitä kiinnostavan sisällön tuottamisena niihin kanaviin, joista sidosryhmät hakevat ratkaisuja ja ...
Lue Lisää
Taitava johtajuusviestintä uudistaa valta-asetelmia vuonna 2019

Taitava johtajuusviestintä uudistaa valta-asetelmia vuonna 2019

Jatkuvat muutokset kuohuttavat yhteiskuntaamme ja aihettavat levottomuutta. Esimerkkeinä vanhusten hoito, ilmastonmuutos, autoilun tulevaisuus, kyberturvallisuus, sote, ...
Lue Lisää
Pörssiyhtiöiden kannattaa pohtia viestintäjohtajan roolin merkitystä

Pörssiyhtiöiden kannattaa pohtia viestintäjohtajan roolin merkitystä

Pörssiyhtiöiden viestinnälliset ongelmat -tutkimuksemme tavoitti 50 % Suomessa noteeratuista yhtiöistä. Tutkimus toi esille kiinnostavia havaintoja ...
Lue Lisää
Kasvollisuus vie huomion korporaatioimaiselta tiedottamiselta

Kasvollisuus vie huomion korporaatioimaiselta tiedottamiselta

Tapasin erään yli 100 miljoonaa euroa vaihtavan b2b-yhtiön toimitusjohtajan ja kysyin, miten hän on ajatellut ...
Lue Lisää
7 syytä tehdä asiakkaista blogihaastatteluita

7 syytä tehdä asiakkaista blogihaastatteluita

Oletko yritysasiakkaiden parissa toimija, joka etsii tehokkaita keinoja auttaa asiakkaita ja saavuttaa heidän huomionsa vahvistaen ...
Lue Lisää
Kuinka olla jotain mieltä ja välttää silti vastakkainasettelua?

Kuinka olla jotain mieltä ja välttää silti vastakkainasettelua?

Moni johtaja ja asiantuntija on oivaltanut dialogin merkityksen, mutta eräs asia jarruttaa. Osa vielä epäröi ...
Lue Lisää
PYYDÄ TARJOUS VALMENNUKSESTA