Olemme vuoden verran keränneet havaintoja ja kokemuksia johtajuusviestinnän verkkokursseistamme asiakaspalautteiden pohjalta. Asiakkaina ovat olleet johtajat sekä asiantuntijat niin yrityksistä, kunnista, virastoista kuin järjestöistäkin.
Verkkokurssien voimassaoloajan pituus kolminkertaistuu
Kurssin ostoa pohtiva miettii, kuinka kauan kurssin suorittamiseen menee aikaa. Kurssit suoritetaan omaan tahtiin ja olemme huomanneet sen vaihtelevan, mutta käyttäjäpalautteiden perusteella 2-3 aktiivista päivää on ollut asiakkaillemme realistinen aika. Kurssilaiset ovat pääosin kiireisiä, joten aiemmin 4 kk:n kurssin käyttöaikaa on pidennetty 12 kk:een. Kurssisisältö on siis ostohetkestä voimassa vuoden eteenpäin, jolloin varmistetaan, että sen hyödyntämiseen on varmasti riittävästi aikaa.
Aloitusajaksi kuukauden 15. päivä
Aiemmin kurssit alkoivat 4 krt vuodessa. Muutoksen jälkeen verkkokurssit alkavat joka kuun 15. päivä ympäri vuoden. Kurssit voi tilata ja maksaa Oppia- verkkokaupassa tai laskutuksella.
Verkkokurssien perushinta laskee
Verkkokurssit ovat maksaneet 590 € /kpl + alv silloin, kun niihin sisältyy valmentajan henkilökohtainen kirjallinen palaute. Kaikki asiakkaat eivät halua palautetta, vaikka sen saaneet ovatkin kokeneet palautteen hyödyllisenä. Uudessa hinnoittelussamme verkkokurssin yksikköhinta on 490 €/kpl + alv. Jos kurssilainen haluaa kurssistaan valmentajan palautteen, lisätään hintaan 100€ /kpl + alv.
Kurssien kohdennetut kohderyhmät
Kysynnän ja asiakastarpeiden pohjalta johtajuusviestinnän verkkokurssit on suunnattu tarkemmille kohderyhmille niin, että sisällöt tukevat roolin mukaista oppimistarvetta. Linkeistä pääsee tutustumaan kurssien sisältöihin tarkemmin.
Johtajuusviestinnän toimintasuunnitelma on kurssin tärkein anti
Palautteiden perusteella henkilökohtainen ja konkreettinen johtajuusviestinnän toimintasuunnitelma on verkkokurssin tärkein anti. Se pohjautuu kurssilaisen kiteyttämiin arvoihin, johtamiskulttuuriin, tavoitteisiin sekä työroolin vaatimuksiin. Suunnitelman avulla kurssin opit viedään konkretiaan ja saadaan muutosta arjen johtajuustekoihin. Toimintasuunnitelman kehittämiseen on panostettu syksyn 2018 aikana tuotekehityksessämme paljon.
Verkkokurssi osana johdon valmennuskokonaisuutta
Yhä suurempi osa verkkokursseista hankitaan osana johtoryhmien valmennuskokonaisuuksia. Ne ovat koostuneet orientaatiosparrauksesta mediallistumisesta, jota on jatkettu itsenäisellä verkko-opiskelulla ja jaettu sen jälkeen opitut asiat ryhmätyöpajoissa. Yhteiset työpajat vahvistavat johtamiskulttuuria ja skaalaavat vaikuttavuutta. Kun kurssilainen esittelee oman planinsa kollegoilleen ja kuulee myös heidän suunnitelmiensa pääkohdat, syntyy valtavasti kollegiaalista oppimista. Silloin organisaation yhteinen visio tiimimäisestä johtajuusviestinnästä vahvistuu.
Kysy meiltä lisätietoa verkkovalmennuksista ja referensseistä:
Jukka Saksi
KTT, MBA, viestintä- ja tekoälykouluttaja, advisor
+358405018357
jukka.saksi@johtajaonmedia.fi
TILAA MAKSUTON UUDISTUSKIRJEENI
”Autan organisaatioita viestimään avoimesti ja hyödyntämään tekoälyä johtamisen, viestinnän ja arvojen vahvistamiseksi” kouluttajan sekä advisorin rooleissa.
Arvovalta-kirjan (2020) ja Johtaja on Media! -kirjan (2016) kirjoittaja. Toiminut yli 10 v johtamistehtävissä ennen yrittäjyyttä. Alunperin artesaani, jonka jälkeen aikuisopiskellut MBA ja kauppatieteiden tohtori. Väitöskirja finanssialan johtajuudesta (2013).
Löytyy Twitteristä, Linkedinistä, Facebookista, Instagramista, Threadsista ja BlueSkysta. Linkit sisältöihin ja palveluihin löytyvät täältä.