| Arvot kerralla kuntoon

  • Mitkä arvot valitsemme?
  • Miten vältämme, ettei arvoista tule päälle liimattuja mainoslauseita?
  • Miten arvoista tukea johtamiseen?
  • Kuinka viestimme arvoistamme niin, että se rakentaa luottamusta?

Korona, sota, työn murros ja politiikan arvokriisi ovat nostaneet arvokeskustelun uudelle tasolle. On siirrytty arvokriittisyyden aikakaudelle, koska arvolataukset ovat niin voimakkaita. Arvoista haastetaan julkisesti ja arvopohjaisia päätöksiä joudutaan tekemään paljon.

Lue lisää: Yhteiskuntamme on siirtynyt arvokriittisyyden aikakauteen

Asiakkaiden palautteita

  • Kalle Larsson, kaupunginjohtaja, Orimattila: ”Arjessa elettävät arvot ovat kivijalka, jonka varaan rakennetaan kaupungin tulevaisuus. Kiitos Jukka keskustelua herättäneestä sparrauksesta valtuustoseminaarissa!”.
  • Ulla Broms, toimitusjohtaja, Foibekartano: Saimme johdolle yhtenäisempää näkemystä siitä, miten arvot ja kulttuuri viestitään sidosryhmille niin, että luottamus vahvistuu”. 
  • Satu Veltheim, projektityöntekijä, SeniorSurf:Erittäin hyvä sparraushetki arvoista, viestinnästä ja keskustelukulttuurista”.

Autamme valitsemaan organisaatiollenne oikeat arvot

Emme konsultteina neuvo, mitkä arvot ovat organisaatiollenne parhaat, vaan autamme teitä tekemään valinnat.

Jotta arvot edustavat koko organisaatiota ja niihin sitoudutaan laajasti, kannattaa henkilöstö osallistaa arvotyöhön. Innoduel-työkalulla se on demokraattista, nopeaa ja tukee valintojen tekemistä. Arvot saadaan ajan tasalle osallistavasti 2-4 viikossa.

Jukan kirjoittama Arvovalta-kirja tukee arvotyötä ja antaa siihen näkökulmia.

Sparraukset tukevat arvojen valintaa

Arvoprosessiin sisällytetyt valmennukset vahvistavat

  • tulkintaa arvojen roolista
  • ymmärrystä muuttuneesta arvo- ja vastuullisuusilmapiiristä
  • osallistumista arvojen valintaan 
  • täsmennystä sanoittamiseen
  • arvojen näkymisestä arjessa
  • ideoita arvojen viestimiseen

Tehokas arvoprosessi

Tavanomainen arvoprosessi on samankaltainen, kun valitaan uudet arvot tai päivitetään vanhoja.

Prosessimme on testattu ja suunnittelu ei vie sinulta paljoakaan aikaa. Henkilöstön osallistaminen on nopeaa, demokraattista ja inspiroivaa.

Ennen arvojen valintaa sparrataan arvojen merkityksestä ja muuttuneesta arvoilmastosta. Valinnan jälkeen haetaan valmennuksissa ideoita ja toimintamalleja arvojen hyödyntämiseen johtamisessa ja viestinnässä.

Esimerkkejä hinnoista

Organisaation arvot uusiksi

  • Arvojen valinta, sanoittaminen ja arvoviestinnän suunnittelu 4 viikon aikana.
  • Osallistetaan henkilöstö mukaan.
  • Valmennukset ennen ja jälkeen valintojen.
  • Demokraattinen ja aikaa säästävä prosessi.
  • Hinta 16.000-22.500 € + alv 24%.

Arvojen päivittäminen

  • Arvojen päivittäminen ja sanoittaminen 2 viikon aikana
  • Osallistetaan henkilöstö mukaan.
  • Arvotyöpaja valintojen jälkeen.
  • Demokraattinen ja aikaa säästävä prosessi.
  • Hinta 9.000-12.500 € + alv 24%.

Puheenvuoro arvoista

  • Herättävä ja oivalluttava puheenvuoro arvojen merkityksestä ja mahdollisuuksista
  • Huomioita muuttuneesta arvo- ja vastuullisuusilmastosta
  • Esim. osana valtuuston tai johtoryhmän seminaaria
  • Valmentaja Jukka Saksi
  • Hinta 1.900-2.900 € + alv 24%

Arvoviestinnän aktivointivalmennus (max 5-15 hlöä)

  • 2 x työpajat, ennakko- ja välitehtävät sekä palautekeskustelu.
  • Valmentaja Jukka Saksi
  • Hinta 5.000-8.500 € + alv 24%

Jukka Saksi
KTT, MBA, viestintä- ja tekoälykouluttaja
+358405018357
jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

TILAA MAKSUTON UUDISTUSKIRJEENI

”Autan organisaatioita viestimään avoimesti ja hyödyntämään tekoälyä johtamisen, viestinnän ja arvojen vahvistamiseksi”.

Arvovalta-kirjan (2020) ja Johtaja on Media! -kirjan (2016) kirjoittaja. Toiminut yli 10 v johtamistehtävissä ennen yrittäjyyttä. Alunperin artesaani, jonka jälkeen aikuisopiskellut MBA ja kauppatieteiden tohtori. Väitöskirja finanssialan johtajuudesta (2013).

Löytyy Twitteristä, Linkedinistä, Facebookista, Instagramista,  TikTokista, Threadsista ja BlueSkysta. Linkit sisältöihin ja palveluihin löytyvät täältä.