7 syytä tehdä asiakkaista blogihaastatteluita

By |2018-12-28T00:03:23+00:00helmikuu 6th, 2018|Artikkelit|

Oletko yritysasiakkaiden parissa toimija, joka etsii tehokkaita keinoja auttaa asiakkaita ja saavuttaa heidän huomionsa vahvistaen samalla myyntiä? Mikä olisi sopiva tapa tuoda esille omaa asiantuntijuuttasi ja kasvattaa verkostojasi? Miten saisit omalle osaamisellesi sekä edustamallesi organisaatiolle näkyvyyttä?

Laadukas blogihaastattelu edellyttää osaamista

Suosittelen pohtimaan haastattelublogien tekemistä asiakkaistasi. Voit tehdä blogit teksti- tai videomuodossa, podcastina tai webinaarina. Blogit ovat keino päästä monen sellaisen asiakkaan luokse, joiden saavuttaminen olisi muutoin haastavaa. Blogien tekeminen vaatii aikaa, vaivaa ja osaamista. Sisällön tulisi olla napakkaa ja kielellisesti laadukasta. Miksi käyttää resursseja juuri blogiin?

Blogihaastatteluiden hyödyt

Blogi on oiva keino herättää huomiota ja kysymyksiä sekä tarjota vastauksia ja johdattaa liikennettä myyntisuppilossa eteenpäin. Kokosin 7 syytä, miksi sinun kannattaisi tehdä asiakkaistasi haastattelublogeja.

– Tarjoat asiakkaallesi positiivista näkyvyyttä blogisi kautta – se on auttamista

– Konkretisoit asiakkaasi osaamista ja näkemyksiä kertomalla hänen toiminnastaan

– Vahvistat asiakassuhdettasi päästessäsi keskustelemaan asiakkaasi kanssa häntä kiinnostavista teemoista

– Tarjoat lukijoillesi laadukasta ja mielenkiintoista sisältöä

– Tuot esille asiantuntijuuttasi oivaltavan kysymyksenasettelun avulla, ja voit sillä tavoin nostaa tärkeinä pitämiäsi teemoja esiin

– Saat haastattelun ja sisällön tuottamisen kautta itse uutta tietoa ja näkökulmia

Bonuksena vielä 3 hyötyä, jotka ystävällinen lukija Valtteri Karjula lisäsi Facebookin kautta.

– Pääset kuulemaan asioita, joista et ”saisi” kuulla ilman haastattelutilannetta

– Opit kysymään asioita, jotka ovat aidosti merkityksellisiä

– Opit työskentelemään paineen ja tarkastelun alla

Ilmainen opas blogin kirjoittamiseen

Blogin kirjoittamisen oppii kirjoittamalla. Haastattelun taidon oppii haastattelemalla. Etukäteen kannattaa valmistautua laatimalla haastattelukysymyksiä sen pohjalta, mihin asioihin haluat saada asiakkaaltasi vastauksia, ja minkä teemojen oletat olevan lukijoillesi merkityksellisiä. Bloggaaminen on oleellinen osa yrityksen toimintaa mediana. Voit ladata blogioppaan alla olevasta linkistä!

 

Blogiopas

Jukka Saksi
toimitusjohtaja, KTT, MBA

+358405018357
jukka.saksi@johtajaonmedia.fi
@JukkaSaksi

PYYDÄ YHTEYDENOTTOA

Johtaja on Media! -kirja

Miten johtajista, asiantuntijoista ja organisaatioista on tullut medioita? Jukka Saksin teos palkittiin vuoden 2017 Kultasulka -kilpailussa hopeasulalla. Tutustu ja tilaa omasi!
TILAA KIRJA
Johtaja on Media! -kirja
close-link
Saammeko auttaa?

Varaa kanssamme maksuton 15 min puhelinsparraus.
Kerro johtajuusviestinnälliset haasteesi, kuuntelemme ja autamme eteenpäin.


KATSO VAPAAT AJAT
close-link