Oletko yritysasiakkaiden parissa toimija, joka etsii tehokkaita keinoja auttaa asiakkaita ja saavuttaa heidän huomionsa vahvistaen samalla myyntiä? Mikä olisi sopiva tapa tuoda esille omaa asiantuntijuuttasi ja kasvattaa verkostojasi? Miten saisit omalle osaamisellesi sekä edustamallesi organisaatiolle näkyvyyttä?

Laadukas blogihaastattelu edellyttää osaamista

Suosittelen pohtimaan haastattelublogien tekemistä asiakkaistasi. Voit tehdä blogit teksti- tai videomuodossa, podcastina tai webinaarina. Blogit ovat keino päästä monen sellaisen asiakkaan luokse, joiden saavuttaminen olisi muutoin haastavaa. Blogien tekeminen vaatii aikaa, vaivaa ja osaamista. Sisällön tulisi olla napakkaa ja kielellisesti laadukasta. Miksi käyttää resursseja juuri blogiin?

Blogihaastatteluiden hyödyt

Blogi on oiva keino herättää huomiota ja kysymyksiä sekä tarjota vastauksia ja johdattaa liikennettä myyntisuppilossa eteenpäin. Kokosin 7 syytä, miksi sinun kannattaisi tehdä asiakkaistasi haastattelublogeja.

– Tarjoat asiakkaallesi positiivista näkyvyyttä blogisi kautta – se on auttamista

– Konkretisoit asiakkaasi osaamista ja näkemyksiä kertomalla hänen toiminnastaan

– Vahvistat asiakassuhdettasi päästessäsi keskustelemaan asiakkaasi kanssa häntä kiinnostavista teemoista

– Tarjoat lukijoillesi laadukasta ja mielenkiintoista sisältöä

– Tuot esille asiantuntijuuttasi oivaltavan kysymyksenasettelun avulla, ja voit sillä tavoin nostaa tärkeinä pitämiäsi teemoja esiin

– Saat haastattelun ja sisällön tuottamisen kautta itse uutta tietoa ja näkökulmia

Bonuksena vielä 3 hyötyä, jotka ystävällinen lukija Valtteri Karjula lisäsi Facebookin kautta.

– Pääset kuulemaan asioita, joista et ”saisi” kuulla ilman haastattelutilannetta

– Opit kysymään asioita, jotka ovat aidosti merkityksellisiä

– Opit työskentelemään paineen ja tarkastelun alla

Ilmainen opas blogin kirjoittamiseen

Blogin kirjoittamisen oppii kirjoittamalla. Haastattelun taidon oppii haastattelemalla. Etukäteen kannattaa valmistautua laatimalla haastattelukysymyksiä sen pohjalta, mihin asioihin haluat saada asiakkaaltasi vastauksia, ja minkä teemojen oletat olevan lukijoillesi merkityksellisiä. Bloggaaminen on oleellinen osa yrityksen toimintaa mediana. Voit ladata blogioppaan alla olevasta linkistä!

 

Blogiopas

Jukka Saksi
KTT, MBA, viestintä- ja tekoälykouluttaja, advisor
+358405018357
jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

TILAA MAKSUTON UUDISTUSKIRJEENI

”Autan organisaatioita viestimään avoimesti ja hyödyntämään tekoälyä johtamisen, viestinnän ja arvojen vahvistamiseksi” kouluttajan sekä advisorin rooleissa.

Arvovalta-kirjan (2020) ja Johtaja on Media! -kirjan (2016) kirjoittaja. Toiminut yli 10 v johtamistehtävissä ennen yrittäjyyttä. Alunperin artesaani, jonka jälkeen aikuisopiskellut MBA ja kauppatieteiden tohtori. Väitöskirja finanssialan johtajuudesta (2013).

Löytyy Twitteristä, Linkedinistä, Facebookista, Instagramista, Threadsista ja BlueSkysta. Linkit sisältöihin ja palveluihin löytyvät täältä.